۱۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۰۸

جلالی:

مشارکت مردم محور در منابع طبیعی باید اولویت باشد

مشارکت مردم محور در منابع طبیعی باید اولویت باشد

شیراز- خبرگزاری مهر: معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مشارکت مردم محور در حفظ منابع طبیعی باید اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، خداکرم جلالی ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی استان فارس تاکید کرد: به جای این که حفاظت از منابع طبیعی دولت محور باشد باید مردم را در این بحث مهم مشارکت داد تا از این پتانسیل بزرگ بهترین استفاده شود.

وی افزود: متاسفانه مدیریت مشارکت مردمی در عرصه های منابع طبیعی وجود ندارد به همین دلیل در اکثر مواقع با مشکلاتی مواجه هستیم.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان این که حفاظت، احیا، توسعه و بهره برداری پایدار از وظایف اصلی سازمان منابع طبیعی است، گفت: نگرش ها به بحث مدیریت منابع طبیعی باید با توجه به ظرفیت های مردمی باشد زیرا اگر فرهنگسازی مناسب در جامعه انجام پذیر به طور یقین چالش های منابع طبیعی نیز به پایان خواهد رسید.

وی تاکید کرد: امروز در اکثر کشورهای دنیا جریمه و خسارت قطع کردن یک درخت پس از جریمه مربوط به آدمکشی قرار دارد بنابراین مردم در حفظ و نگهداری منابع طبیعی دقت فراوان می‌کنند به همین دلیل باید فرهنگسازی مناسب در کشور وجود داشته باشد.

جلالی تاکید کرد: محیط زیست ایران با مشکلاتی مواجه است و شاهد وجود آلایندگی فراوان هستیم که برای نجات از این موارد باید برنامه ریزی و نگاه دقیقی را ارایه دهیم.

وی با اشاره به وضعیت منابع طبیعی استان فارس نیز گفت: فارس در بحث منابع طبیعی و جنگل ها دارای رتبه بالای کشور است که برای حفاظت از این داشته باید علاوه بر مدیریت مناسب و برنامه ریزی از وجود پتانسیل های مردم نیز بالاترین استفاده شود.

کد خبر 2363989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha