۱۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۰۹

مهاجر:

حفظ ذخایر ژنتیکی اسب اصیل ترکمن اولویت مهم جهادکشاورزی گلستان است

حفظ ذخایر ژنتیکی اسب اصیل ترکمن اولویت مهم جهادکشاورزی گلستان است

گالیکش - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: اسب های اصیل نژاد ترکمن سرمایه های با ارزش ژنتیکی موجود در استان است و برنامه های سازمان در جهت حفظ این ذخایر است.

به گزارش خبرنگار مهر، مختار مهاجر ظهر پنجشنبه در بازدید از باشگاه پرورش اسب در شهرستان گالیکش ضمن تاکید بر توسعه صنعت پرورش اسب اظهار کرد: برای حداکثر بهره برداری از پتانسیل های موجود در استان به ویژه اینکه این منطقه در مسیر جاده ترانزیت تهران مشهد است و سالیانه مسافرین بسیاری در این مسیر تردد می کنند،  باید صنعت پرورش اسب بصورت اکوتوریسم توسعه یابد و از جاذبه های ان در جهت کسب درآمد حداکثری استفاده کرد.

وی افزود: در شهرستان گالیکش یک واحد پرورش صنعتی اسب اصیل ترکمنبه ظرفیت 50 سر در حال بهره برداری و یک واحد به ظرفیت 40 سر در حال احداث است.

برداشت برنج از یک هزار و 900 هکتار از اراضی شهرستان گالیکش آغاز شد

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی گالیکش گفت: ارقام کشت شده در این شهرستان محلی بوده و برداشت به صورت دستی انجام می شود و پیش بینی می شود بیش از هشت هزار و 500 تن شلتوک از این مزارع برداشت شود.

حبیب الله زارع افزود : در سال جاری  دو هزار و 260 هکتار از مزارع به کشت شالی اختصاص یافت که بدلیل خشکسالی و کمبود آب حدود 16 درصد از انها از بین رفت.

وی بیان کرد: جهت مبارزه با کرم ساقه خوار برنج در 50 هکتار از مزارع شهرستان از طریق زنبور تریکو گراما مبارزه بیولوژیک صورت گرفته است. لازم بذکر است در شهرستان گالیکش 466 هکتار از اراضی بصورت نسق شالی کشت می شود.

کد خبر 2364007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha