۱۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۳۲

در بیست و ششمین جشنواره تئاتر:

معرفی برترین های جشنواره تئاتر استان مرکزی/ بقایی: حیف است فرنگی ها ازمولفه های ایرانی و اسلامی استفاده کنند

معرفی برترین های جشنواره تئاتر استان مرکزی/ بقایی: حیف است  فرنگی ها ازمولفه های ایرانی و اسلامی استفاده کنند

اراک – خبرگزاری مهر: بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی از 11 تا 13 شهریورماه پس از رقابت هشت گروه نمایشی از اراک، دلیجان، خمین و محلات ظهر امروز با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز بقایی بازیگر کشور و داور بیست وششمین جشنواره تئاتر استان ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی در اراک ضمن توصیه به بازیگران تئاتر افزود: بازیگران باید فرم و محتوا را رعایت کنند.

وی با تاکید بر حفظ تعادل در بازیگری در تمام شرایط سخت گفت: یک بازیگر به مانند یگ گربه که که در هرصورت که می افتد به صورت چهارپا به زمین می آید و تعادل خود را حفظ می کند در صحنه عمل کند و تعادل خود را حفظ کند.

بقایی با اشاره به اینکه تعادل در زندگی روزمره نیز به کار می آید و توصیه به بازگشت به خویشتن در انسان گفت: انبارعظیمی از معرفت در ایران و اسلام داریم و حیف است که فرنگی ها از این مولفه های ایرانی و اسلامی استفاده کنند اما متاسفانه نگاهمان به این مولفه ها نیست.

استاندار مرکزی نیز در این مراسم گفت: استان مرکزی، استان عالم خیز و هنرمندپروری است که از سوابق علمی و هنری بالایی برخوردار است و دانشمندان و هنرمندانی با ارزشی را معرفی کردند که از گذشته به دنبال توسعه علمی و هنری بودند.

هنرمندان تئاتر استان امروز در عرصه سینما و تلویزیون صاحب نظر هستند

محمدحسین مقیمی با اشاره به اینکه هم اکنون اهمیت به هنر در تمامی سطوح مختلف در شهرستان های استان دیده می شوندادامه داد: هنرمندان تئاتر استان امروز در عرصه سینما و تلویزیون صاحب نظر و مطرح- هستند که باید قدرشان را دانست.

وی گفت: با وجود امکانات بسیار ضعیف در سطح تئاتر استان ما هم اکنون شاهد هنرمندان فعال و اثر گذار و همچنین نمایشنامه هایی هستیم که در سطح  ملی مطرح می شوند.

استاندار مرکزی بیان کرد: هم اکنون در استان سالن های نمایشی محدود است ولی با همین امکانات ما، تئاتر استان در کشور نام دار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز  گفت: جشنواره تئاتر نشان می دهد که هنرمندان این استان با وجود کمبود امکانات و حمایت مالی تلاش کردند تا در این عرصه باقی بمانند.

حسین شاکری افزود: دغدغه، احساس وظیفه و مسئولیت موجب شده تا چراغ انجمن های مختلف هنری در استان صحنه روشن نگاه دارند.

وی گفت: تلاش مجموعه ارشاد فراهم کردن امکانات زیرساختی در شهرستان ها و حمایت های مالی از هنر و هنرمند است تا شاهد اتفاق های بهتر و انتظار داریم که هم بچه های استان در سطح کشور بدرخشند.

استان مرکزی، قطب فرهنگی و پایتخت مفاخر

شاکری ادامه داد: استان مرکزی، قطب فرهنگی و پایتخت مفاخر بنابراین انتظار درخشیدن بهتر و پیوسته تر است. وی گفت: همچنین از داوران تشکر می کنیم که بدون هیچ اعمال نظر صرفا از جنبه تکنیکی آثار را بررسی می کردند.

در بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی هشت نمایش از میان 21 نمایش متقاضی برای شرکت در جشنواره بودند که پس از بازبینی توسط کیوان نخعی، احسان ملکی و امیر زاوش انتخاب شدند.

نمایش های جفت هیچ به نویسندگی و کارگردانی افق ایرجی، کافی شاپ به نویسندگی و کارگردانی شهرام سلطانی، وقتی به آسمان نگاه می کنم.. به نویسندگی فاطمه مکاری، واپسین رقص برگ با باد به نوسیندگی امیر زاوش و سینا دلشادی و کارگردانی بهمن پارسا آرا، یک شب بی پایان به نویسندگی و کارگردانی سید محمد محمدی از اراک، نمایش های یافت آباد به نویسندگی سید محمد مساوات و کارگردانی علی رفیعی از دلیجان، اعترافاتی برای زنان به نویسندگی محمد امیر یاراحمدی و کارگردانی میثم کرمی از محلات و رویش ناگزیر دخی ها در حاشیه به نویسندگی رضا شاهبداغی و کارگردانی مهدی محمدی به روی صحنه رفتند.

داوری این جشنواره توسط بهروز بقایی، علی عسکر علیزاده مقدم و محمدرضا الوند انجام شد که هیئت داوران در پایان برگزیدگان جشنواره به شرح ذیل اعلام کرد:

بازیگری زن : اول: مهناز حسینی برای نمایش رویش ناگزیر دخی ها در حاشیه ، دوم : سمیه بختیاری برای نمایش کافی شاپ و سوم: مهسا نظری برای نمایش وقتی به آسمان نگاه می کنم

بازیگری مرد: اول: عادل عزیزنژاد برای کافی شاپ، دوم: پوریا صالحی برای نمایش کافی شاپ، سوم: محمدجواد شریفی برای نمایش جفت هیچ

نمایشنامه نویسی: اول: رضا شاهبداغی برای رویش ناگزیر دخی ها در حاشیه، دوم:  شهرام سلطانی برای نمایش کافی شاپ، سوم: افق ایرجی برای نمایش جفت هیچ

کارگردانی: اول: مهدی محمدی برای رویش ناگزیر دخی ها در حاشیه، دوم: افق ایرجی برای جفت هیچ و سوم: شهرام سلطانی برای کافی شاپ

موسیقی: مسعود عباسی برای رویش ناگزیر دخی ها در حاشیه و طراحی لباس:  آتنا فارسیجانی برای کافی شاپ و طراحی صحنه: محسن غلامی و مهدی محمدی برای رویش ناگزیر دخی ها در حاشیه رسید.

همچنین جایزه ویژه هیئت داوران به گروه بازیگران زن نمایش رویش ناگزیر دخی ها در حاشیه مهناز حسینی - معصومه باقری - نگار سرلک - فاطمه قاسمی - فرشته طاهری- نازنین صالحی رسید.

دو نمایش رویش ناگزیر دخی ها به کارگردانی مهدی محمدی و کافی شاپ به کارگردانی شهرام سلطانی به جشنواره منطقه ای نیز راه یافتند.

 

کد خبر 2364119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha