۱۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۴۰

سومین شب فستیوال موسیقی تهران

«پالت» به یاد مردم جنگ‌زده خواند/ انداختن عکس یادگاری با تماشاچی‌ها

«پالت» به یاد مردم جنگ‌زده خواند/ انداختن عکس یادگاری با تماشاچی‌ها

گروه موسیقی «پالت» به سرپرستی امید نعمتی در سومین شب از برگزاری فستیوال موسیقی تهران روی صحنه رفت و به یاد انسان های بی گناه کشته شده در غزه، عراق، اکراین و آفریقا قطعه «سربازی، سَربازی سُرسُره بازی» را اجرا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین شب از برگزاری فستیوال موسیقی تهران در میان استقبال علاقمندان به گروه موسیقی«پالت» شامگاه گذشته 14 شهریور ماه در محوطه باز عمارت مسعودیه برگزار شد.

گروه موسیقی «پالت» برای نخستین بار با ساخت موسیقی نمایش «روایت ناتمام یک فصل معلق» به کارگردانی هومن سیدی در سال 1391 معرفی شدند که پس از آن قطعه «والس شماره 1» از این گروه موسیقی در فضای مجازی منتشر شد و در نهایت با ارائه آلبوم «آقای بنفش» شناخته و نخستین کنسرت رسمی خود را در برج آزادی برگزار کردند.

ادامه راه این گروه موسیقی به همکاری با منیژه حکمت و اجرای قطعه «ک مثل کپل» ختم شد و نخستین تصویر از عروسک کپل در چهل سالگی توسط گروه موسیقی «پالت» رونمایی شد.

شب گذشته قبل از آغاز اجرای این گروه موسیقی مخاطبان حاضر در عمارت مسعودیه درنهایت همکاری با مسئولان در جای خود مستقر شدند و حبیب رضایی بازیگر سینما قبل از اجرای اولین قطعه از کنسرت این گروه موسیقی، روی صحنه آمد و با بیان این مطلب که عضو افتخاری این گروه موسیقی هستم، گفت: به من گفته اند که بیایم و این گروه موسیقی را معرفی کنم، اما از همین تریبون اعلام می کنم گروه موسیقی «پالت» و همچنین علاقمندان به این نوع موسیقی نیاز به معرفی ندارند.

این بازیگر که شب گذشه وظیفه خواندن بیانیه خانه موسیقی را که هر شب توسط یک هنرمند خوانده می شود، بر عهده داشت هنگام خواندن آن از مخاطبان حاضر در عمارت مسعودیه کمک گرفت و حاضران هم با تشویق پی درپی او را همراهی کردند.

در بخشی از بیانیه خانه موسیقی که توسط رضایی قرائت می شد، عنوان شد: نهاد مدنی خانه موسیقی به عنوان تنها نهاد صنفی اهالی موسیقی است که در تاریخ 16 مرداد سال 1379 تاسیس شد و در تمام این سالها به منظور ایجاد همدلی بین اهالی موسیقی کوشیده است. خانه موسیقی حال پس از 15 سال فعالیت تصمیم گرفته با همراهی اهالی موسیقی کنسرت هایی را به همین مناسبت برگزار کند، از همین رو نخستین فستیوال موسیقی تهران در محل تاریخی عمارت مسعودیه برگزار شد.

حبیب رضایی در ادامه قرائت این بیانیه به رعایت حق کپی رایت اشاره کرد و ادامه داد: دومین مسئله مطرح شده در شورای سیاست گذاری خانه موسیقی که سالیان سال از مطالبات اهالی موسیقی بوده رعایت حق کپی رایت است و برای جلب حمایت در جهت کپی نکردن آثار، کمپینی با عنوان «من از موسیقی حمایت می کنم» به موازات فستیوال موسیقی تهران راه اندازی شده است.

بازیگر فیلم «آژانس شیشه ای» به برگزاری سومین شب از برگزاری فستیوال موسیقی تهران اشاره کرد و گفت: سومین شب از فستیوال موسیقی تهران را پشت سر می گذاریم. فستیوالی که به معنای واقعی اتفاق نادری است و امیداوارم قدرش را بدانیم. چراکه در دنیای امروز که همه ارتباط های ما معطوف به دنیای مجازی شده است، وجود چنین محافل امن یک غنیمت است و خوشحالم که با هم بودن را با گروه خوش نام «پالت» تجربه می کنیم.

رضایی در بخش پایانی صحبت های خود به صدای امید نعمتی خواننده و نوازنده پرکاشن گروه موسیقی«پالت» اشاره کرد و گفت: صدای امید نعمتی را بسیار دوست دارم و هر بار که صدای او را می شنوم خدا را شکر می کنم که با گروه خوب «پالت» هم عصر هستم.

سپس گروه موسیقی«پالت» در میان هیاهوی مردم روی صحنه آمد و گفت: حضور در جمع شما برای من و گروه کمی باور نکردنی است. چون ما قول داده بودیم تا دومین آلبوم موسیقی خود را ارائه نکرده ایم، کنسرت برگزار نکنیم. اما زمانی که پشنهاد برگزاری این کنسرت از سوی خانه موسیقی به گروه موسیقی«پالت» داده شد به دلایلی چون حمایت از نهاد صنفی خانه موسیقی، همبستگی بین اهالی موسیقی و بعد هم اجرا در عمارت مسعودیه نتوانستیم روی عهد خود پافشاری کنیم و مطمئن هستیم که اجرای امشب برای ما خاطره انگیز خواهد شد.

گروه موسیقی«پالت» نخستین قطعه خود را با اجرای قطعه «یادگار دوست» آغاز کرد و در ادامه قطعات «والس شماره 1»، «خسرو شیرین»،« نگاه کن» و «ماهی و گربه» را اجرا کردند. پس از 15 دقیقه استراحت گروه و حاضران در عمارت مسعودیه بار دیگر روی صحنه آمدند و نخستین قطعه بخش دوم از کنسرت را با قطعه ای به نام «از سرزمین شرقی» اجرا کردند. قطعه ای که به گفته امید نعمتی کمتر اجرا شده است.

«شباهنگام» قطعه دیگر گروه موسیقی«پالت» بود که به یاد گلنار شهباز زاده نوازنده جوان موسیقی که چندی پیش به دلیل بیماری سرطان مغز و استخوان در گذشت، اجرا شد.

«درس علوم» از دیگر قطعاتی بود که شور و شادی بسیاری در میان حاضران ایجاد کرد. امید نعمتی دلیل اجرای این قطعه را، بازگشایی مدارس در ماه مهر عنوان کرد و گفت: چون همیشه از مدرسه رفتن فراری بودم و در حال حاضر هم در آستانه مهر ماه فصل بازگشایی مدارس هستیم قطعه «درس علوم» را به همه کسانی که از مدرسه رفتن فراری بودند، تقدیم می کنم.

خواننده موسیقی «پالت» قبل از اجرای قطعات بعدی از حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی تشکر کرد و گفت قطعه ای اجرا نشده از آلبوم دوم گروه موسیقی «پالت» داشته ایم که به دلیل برگزاری کنسرت در این مکان تاریخی نام آن را «عمارت مسعودیه» گذاشته ایم که با افتخار امشب آن را اجرا می کنیم.

گروه موسیقی«پالت» پس از اجرای قطعه «عمارت مسعودیه» قطعه «سربازی، سَرِ بازی سُرسُره بازی» را اجرا کردند. امید نعمتی در معرفی این قطعه گفت: از اتفاق های خوب وطنی که یکی از آنها برگزاری همین فستیوال است بگذریم، متوجه خشم بر انسان های بی گناه در غزه، عراق، اکراین و آفریقا می شویم که جنگ و ناامنی همه زندگی آنها را دربرگرفته و جز دیدن جنازه عزیزان و در نهایت آوارگی، زندگی دیگری به خود ندیده اند.

اجرای این قطعه تاثر حاضران در محوطه باز «عمارت مسعودیه» را بر انگیخت تا جایی که برخی تماشاگران آرا آرام اشک می ریختند. آخرین قطعه از اجرای این گروه موسیقی «نرو بمان» بود که به عنوان قطعه پایانی کنسرت اجرا شد.

در حاشیه چه گذشت

- هیاهوی بسیاری برای دیدن کنسرت گروه موسیقی «پالت» به پا بود و مشتاقان این نوع موسیقی خیابانهای مجاور عمارت مسعودیه را برای رسیدن به محل برگزاری کنسرت طی می کردند.

- مقابل در ورودی عمارت مسعودیه ماشین آتش نشانی و آمبولانس ایستاده بود و گروه های مختلف تئاتری با به دست داشتن بروشورهای نمایش های خود از تماشاگران کنسرت «پالت» می خواستند که به دیدار نمایش آنها نیز بروند.

- نورپردازی در معماری عمارت مسعودیه و اجرای گروه موسیقی «پالت» زیر طاقی این عمارت، زیبایی بسیاری هنگام اجرا بر فضای کنسرت حاکم کرده بود. همچنین گهگاهی خفاش ها بالای سر حاضران می آمدند و خودی نشان می دادند.

- حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی، فردین خلعتبری آهنگساز، سروش صحت، آتنه فقیه نصیری و بابک کریمی بازیگران سینما و تلویزیون ایران از حاضران در کنسرت این گروه موسیقی بودند.

- امید نعمتی با معرفی قطعات، مخاطبان حاضر در عمارت مسعودیه را در کم و کیف اجرا سهیم می کرد و باعث می شد مخاطبان درک بهتری از موسیقی که اجرا می شود، داشته باشند.

- یکی از اتفاق های زیبا در این اجرا حضور مهمان های ناخوانده در عمارت مسعودیه بود به این معنا که همسایه های اطراف این عمارت برای دیدن کنسرت به پشت بام های خود آمده بودند و اجرا را تماشا می کردند.

- امید نعمتی در پایان کنسرت و هنگام خداحافظی همه تماشاگران در محوطه باز عمارت مسعودیه را به جلوی صحنه دعوت کرد و از آنها خواست با یکدیگر عکس یادگاری بگیرند.

 

کد خبر 2364591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha