۱۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۱۳

صادقیان:

ساماندهی آب‌های سطحی در اصفهان ضروری است

ساماندهی آب‌های سطحی در اصفهان ضروری است

اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به شرایط بحران آب در اصفهان و پس زدگی فاضلاب در منازل مسکونی در هنگام بارندگی ساماندهی آبهای سطحی شهر اصفهان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین صادقیان پیش از ظهر شنبه در نطق پیش از دستور خود در پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تذکرات مکرر اعضای شورای سالامی شهر اصفهان طی یک سال گذشته در خصوص مشکلات موجود در بحث آبگرفتگی معابر اظهار داشت: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به توسعه‌ کالبد شهر شده است اما در راستای این توسعه‌ها به الزامات مورد نیاز برای هدایت صحیح آب‌های روان سطحی توجهی نشده است.

وی با بیان اینکه مردم از وضع آبگرفتگی معابر سطح شهر در زمان بارندگی‌ها ناراضی هستند، ادامه داد: بر اساس اطلاعات موجود چنانچه به صورت متوالی 30 میلیمتر بارش در سطح شهر اصفهان اتفاق بیفتد زیر ساخت‌های مناسب موجود نیست و امکان جاری شدن سیل وجود دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به پس زدگی فاضلاب در منازل مسکونی در هنگام بارندگی‌ها در سطح شهر اصفهان نیز بیان داشت: ضروری است که شهرداری نسبت به ساماندهی معابر اقدامات مورد نیاز را در حداقل زمان ممکن انجام دهد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بحران کم آبی در اصفهان نیز گفت: ساماندهی و مدیریت آبهای سطحی در شهر اصفهان می‌تواند در راستای تقویت سفره‌های آب زیر زمینی در اصفهان باشد.

صادقیان با ارایه راهکارهای پیشنهادی برای جلوگیری از هدر رفت آبهای سطحی در اصفهان اظهار داشت: شناسایی چاله و حفره‌های موجود در کوچه‌ها و ترمیم سریع آن‌ها، شناسایی نقاط بحرانی در مناطق مختلف و اقدام لازم در این خصوص، الزام به الصاق پیوست سامان دهی آب‌های روان در پروژه‌های مختلف و تهیه طرح جامع سامان دهی آب‌های روان سطحی شهر اصفهان از جمله راهکارهایی است که به صورت کوتاه مدت و دراز مدت اجرا کرد.

محمد رضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه و در قالب تذکری با اشاره به ضرورت ساماندهی کارگران ساختمانی سطح شهر اصفهان اظهار داشت: ضروری است که شهرداری نسبت به ساماندهی این کارگران که در میادین و چهارراه‌های اصلی شهر مشکلاتی را ایجاد کرده اند.

ندا واشیانی پور، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت نامناسب وسایل بازی در پارک های اصفهان گفت: ضروری است که شهرداری هر سه ماه یکبار از وسایل بازی نصب شده در سطح پارکها و زمین های بازی بازدیدهایی را انجام دهد.

کد خبر 2365144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha