۱۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۳۹

حجت الاسلام روحانی نیا:

ترویج و تبیین معارف رضوی در جامعه به تلاش بیشتری نیاز دارد

ترویج و تبیین معارف رضوی در جامعه به تلاش بیشتری نیاز دارد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ترویج و تبیین فرهنگ و معارف رضوی در جامعه اسلامی نیازمند تلاش بیشتر و اجرای برنامه های اصولی تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، صبح یکشنبه در جشن میلاد امام رضا(ع) با تبریک به مناسبت ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، اظهار داشت: سراسر زندگی امام رضا(ع) رهنمودها و درس های اخلاقی و تربیتی بوده و لازم است مردم مؤمن و معتقد ایران اسلامی بیش از پیش با توجه به سیره این امام همام، او را الگوی خود قرار دهند.

وی با بیان این که یکی از بارزترین صفات امام رضا(ع) ارتباط عمیق معنوی با خدا بود، اضافه کرد: کثرت عبادات و خویشتن داری در رفتار حضرت به طور کامل تجلی یافته بود به گونه ای که این خصوصیت وی سبب جذب بسیاری از افراد می شد.

حجت الاسلام روحانی نیا افزود: امام رضا(ع) همانند دیگر ائمه معصومین(ع) به زیور فضائل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته بود اما برخی از ویژگی های نیک را به صورت ویژه در خود جمع کرده بودند.

به گفته دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی خراسان شمالی احاطه شگرف امام رضا(ع) به انواع علوم و دانش یکی دیگر از ابعاد شخصیتی و معنوی آن امام همام بود و این ویژگی سبب شده بود تا امام رضا(ع) منبع پاسخ گویی به سؤالات و نیازهای علمی دانشمندان و علم آموزان آن زمان شود.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که امام هشتم شیعیان در جود و بخشش نیز سرآمد روزگار بود، اضافه کرد: کرامت حضرت به حدی بود که حتی دشمنان او نیز از این جود و بخشش بی بهره نبودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر تلاش برای جاری و ساری کردن فرهنگ رضوی در جامعه، گفت: ترویج و تبیین فرهنگ و معارف رضوی در جامعه اسلامی نیازمند تلاش بیشتر و اجرای برنامه های اصولی تر است.

کد خبر 2365604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha