۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۰۷

فخیمی:

مبارزه با اعتیاد در اردبیل دچار فقر تبلیغی است

مبارزه با اعتیاد در اردبیل دچار فقر تبلیغی است

اردبیل – خبرگزاری مهر: دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل معتقد است مبارزه با اعتیاد در استان دچار فقر تبلیغی است.

به گزارش خبرنگار مهر، الله شکر فخیمی صبح سه شنبه در جلسه بررسی برنامه های فرهنگی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر باید با بهره گیری از ابزارهای رسانه ای و تبلیغی متعدد همراه باشد.

وی با بیان اینکه در استفاده از ظرفیت رسانه های مکتوب و مجازی با کمبود مواجه ایم، ادامه داد: در حال حاضر سیاست های مبارزه با اعتیاد به سمت اجتماعی کردن اعتیاد کشیده شده است.

به گفته فخیمی در سطح استان نزدیک به 45 هزار و 144 معتاد به مراکز درمان مراجعه کرده اند، بیان داشت: این رقم ضرورت مشارکت طلبی از مردم و ابزارهای تبلیغی را ضروری ساخته است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اولویت های مبارزه ستاد را حرکت از احساس محوری به برنامه محوری عنوان کرد و افزود: در عین حال سند جامع درمان اعتیاد در استان در حال تهیه است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های خالی مقابله با اعتیاد شناسایی شده است، ادامه داد: باید در نظر داشت 40 درصد از جمعیت در معرض خطر از جمله دانش آموزان و دانشجویان در دسترس نهادهای فرهنگی و تربیتی هستند.

وی معتقد است همین موضوع ضرورت استفاده از مشارکت مردمی را تشدید کرده است و باید به شکل بهینه در برنامه ریزی ها لحاظ شود.

فخیمی از امضای تفاهم نامه ستاد با برخی دستگاه ها خبر داد و افزود: در این راستا اعتباراتی نیز به برخی دستگاه ها داده شده و آیین نامه های مختلف فراملی نیز تهیه شده است.

وی با تاکید به اینکه هر فرد معتاد زندگی همسر، فرزندان، افراد خانواده و دوستان و آشنایان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، اضافه کرد: علاوه بر این طبق آمار دادگستری 46 درصد سرقت ها به دلیل اعتیاد و 20 درصد دیگر مرتبط با آن است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر مبارزه با اعتیاد را فرادستگاهی عنوانی کرد و خواستار مشارکت دستگاه های فرهنگی شد.

کد خبر 2366939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha