۲۰ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۲۰

بازوند خبر داد:

مصوباتی برای تسهیل شرایط احداث هتل در لرستان/ پروانه رایگان صادر می شود

مصوباتی برای تسهیل شرایط احداث هتل در لرستان/ پروانه رایگان صادر می شود

خرم آباد - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان از ارائه مصوبات جدید برای تسهیل شرایط احداث هتل در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سخنانی با تشریح تسهیلات در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری لرستان اظهار داشت: مصوبات خوبی در ستاد سفرهای تابستانی به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در این زمینه مصوب شد که به همه شوراهای شهر استان ابلاغ شود که تا پایان سال 93 هرکسی تقاضای احداث هتل در استان را دارد نسبت به صدور پروانه رایگان برای این متقاضیان اقدام شود.

بازوند ادامه داد: این مصوبه به صورت مکتوب به همه شوراهای اسلامی شهرهای استان ابلاغ می شود.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد که تسهیلات صندوق توسه ملی به سرمایه گذاران این بخش با نرخ بهره 11 درصد پرداخت شده و 50  درصد از این رقم را میراث فرهنگی و استانداری به عنوان یارانه کمک خواهند کرد.

اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای ساخت هتل پنج ستاره در لرستان

استاندار لرستان همچنین از اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای ساخت هتل پنج ستاره در لرستان خبر داد و افزود: این هتل بزرگ با سرمایه گذاری 120 میلیارد تومانی احداث می شود.

بازوند با اشاره به سفر معاون بنیاد مستضعفان کشور به لرستان ادامه داد: مقدمات اولیه برای احداث این هتل پنج ستاره در استان فراهم شده که پیش بینی می شود ظرف یکماه آینده این پروژه آغاز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر مصوبات برای تسهیل سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا مقرر شد که هزینه های مربوط به انشعاب های آب، برق و گاز برای احداث هتل در استان پس از بهره برداری از پروژه از سوی دستگاههای خدمات رسان به صورت اقساطی دریافت شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: استانداری لرستان در مورد پرداخت هزینه های انشعابات یاد شده ضمانت می کند.

گردشگری هنوز نتوانسته در اقتصاد خانوارهای لرستانی ایفای نقش کند

بازوند با بیان اینکه این مصوبات فراهم کننده شرایط خوبی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان است یادآور شد: باید زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری برای جذب سرمایه گذاری و ورود سرمایه گذاران به بخش گردشگری استان فراهم شود.

وی یادآور شد: به رغم مزیت های فراوان در بخش گردشگری استان لرستان این حوزه هنوز نتوانسته در اقتصاد خانوارهای لرستانی ایفای نقش کند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه بخش گردشگری باید سهم بسزایی در اقتصاد و اشتغال استان داشته باشد افزود: متولیان امر باید به صورت ماهانه گزارش روند اجرای مصوبات یاد شده را ارائه کنند.

بازوند با بیان اینکه همچنین باید شرایط برای احداث هتل پنج ستاره بنیاد مستضعفان در استان هر چه سریعتر فراهم شود یادآور شد: احداث این هتل می تواند نویدی برای جذب خیل سرمایه گذاران به استان باشد.

کد خبر 2368236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha