۲۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۳۷

آمار پرفروش‌های نیمه اول شهریور شهر کتاب؛

فاضل نظری، زویا پیرزاد و و شهید همت در جمع پرفروش‌ها

فاضل نظری، زویا پیرزاد و و شهید همت در جمع پرفروش‌ها

دو مجموعه شعر از فاضل نظری، رمان «چراغ‌ها را من خاموش می‌‌كنم» از زویا پیرزاد، کتاب‌های «من زنده‌ام» به روایت معصومه آباد و «همت» شامل زندگینامه داستانی شهید محمدابراهیم همت از جمله عناوین پرفروش شهر کتاب مرکزی در نیمه اول شهریور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، با انتشار فهرست پرفروش‌ترين كتاب‌های حوزه تاريخ، روانشناسی، داستان، شعر، دفاع مقدس، كودك، نوجوان، دين و عرفان، هنر، علم و آموزشی در فروشگاه مرکزی شهر کتاب در مدت 15 روز ابتدایی شهریورماه، می‌توان نام کتاب‌هایی چون «ضد» و «گریه‌های امپراطور» از فاضل نظری، «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» از زویا پیرزاد، کتاب‌های «من زنده‌ام» شامل خاطرات اسارت معصومه آباد و «همت» شامل زندگینامه داستانی شهید محمدابراهیم همت به قلم محمد عزیزی را در این فهرست مشاهده کرد.

در میان کتاب‌های تاریخی، «توپ‌های ماه اوت»، «دانشمندان ايرانی (از كهن‌ترين زمان تاريخی تا پايان دوره قاجار)»، «تاريخ قرن بيستم»، «دايرةالمعارف مصور تاريخ فلسطين» و «دايرة‌المعارف مصور تاريخ جنگ ايران و عراق» به عنوان پرفروش‌های نیمه اول شهریور معرفی می‌شوند.

در حوزه داستان، کتاب‌های «فرصت دوباره»، «چاه به چاه»، «چراغ‌ها را من خاموش می‌‌كنم»، «دوست داشتم كسي جايی منتظرم باشد» و «مرد صد ساله‌ای كه از پنجره فرار كرد و ناپديد شد» پرفروش بوده و در زمینه شعر نیز این عناوین بیشترین فروش را در نیمه اول شهریور داشته‌اند: «ضد»، «كوتاه بيا عمرم به نيامدنت قد نمی‌‌دهد»، «گريه‌های امپراتور»، «باران برای تو می‌‌بارد» و «چيزی تو كشو نيست».

«تاريخچه كوتاهی از فلسفه»، «مرگ»، «فلسفه ترس»، «اسطوره سيزيف» و «در ستايش عشق» کتاب‌های پرفروش فلسفه و «ده سال با هملت»، «راهنماي مصور آشنايي با مدرنيسم»، «نقد هنر»، «تصويرسازی داستانی در كتاب‌های چاپ سنگی فارسی» و «مبانی سينما» هم عناوینی هستند که در میان کتاب‌های هنری بیشترین استقبال از آن‌ها به عمل آمده است.

کتاب‌هایی هم که در این مدت توانسته‌اند در زمینه روانشناسی بیشترین فروش را داشته باشند، این عناوین هستند: «بازی‌‌ها»، «كتاب جامع آداب معاشرت»، «روان‌شناسی خرافات»،«زندگی بی‌حد و مرز» و «مهار ناشدنی».

در بخش کتاب‌های علمی هم عناوین پروفروش عبارت‌اند از: «راهنمای كاربران مغز»، «چگونه درباره‌ چيزهای عجيب بينديشيم»، «سه دقيقه اول»، «يخچال اينشتين داستان‌های سرد و گرم» و «نجوم به زبان ساده».
« Oxford Word Skills Intermediate CD»، «تركی استانبولی در سفر»، « Cambridge English IELTS 9 with Answers»، «Cambridge IELTS 8 » و«Cambridge IELTS 7» هم عناوینی هستند که در زمینه کتب آموزشی به بیشترین میزان فروش دست پیدا کرده‌اند.

«عالم ربانی»، «قرآن و مساله زن»، «علم‌اليقين»، «فصوص‌الحكم» و «حالات و سخنان ابو سعيد ابوالخير» کتاب‌های پرفروش حوزه دین و عرفان هستند و در میان عناوین پرفروش دفاع مقدس هم می‌توان به این کتاب‌ها ارشاره کرد: «من زنده‌ام»، «دا»، «همت»، «دسته يك (بازروايی خاطرات شب عمليات)» و «لشكر خوبان».

در میان کتاب‌های کودک هم می‌توان عناوین «آوای گل‌ها (ترانه‌های شاد و عاميانه)»، «مجموعه داستان‌های شل سيلور استاين»، «كار با قيچی آسان است (2 تا 6 سال)»، «140 بازی فكری با بچه‌ها (از تولد تا 3 سالگی)»، «شناخت شكل‌ها (حواستو جمع كن 3)» و «كتاب چهره‌سازی» به عنوان پرفروش‌های این مدت معرفی کرد.

«قصه‌های اميرعلی»، «بخت پريشان»، «كوييديچ در گذر زمان»، «قصه‌های بيدل نقال»، «تمركز (گربه دانا 1)» و «يك سال بدون او» عناوین پرفروش قفسه کتاب‌های نوجوان هستند.

کد خبر 2368433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha