۲۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۰۸

آذر:

توليد3 درصد گوشت مرغ کشور در استان مرکزی/52 هزار تن گوشت مرغ امسال تولید می شود

توليد3 درصد گوشت مرغ کشور در استان مرکزی/52 هزار تن گوشت مرغ امسال تولید می شود

اراک- خبرگزاری مهر: مدير امور طيور سازمان جهادکشاورزي استان مرکزي گفت: 30 هزارو 500 تن گوشت مرغ در 5 ماهه نخست امسال در استان مرکزي توليد شده که پيش بيني مي شود اين ميزان توليد تا پايان سال به بيش از 52 هزار تن برسد.

مجيد آذر در گفتگو با مهر افزود: اين ميزان گوشت مرغ در 552 واحد مرغداري گوشتي داراي پروانه بهره برداري توليد شده است.

وی افزود: 210 مورد پروانه تأسيس مرغ گوشتي به ظرفيت بيش از پنج ميليون قطعه صادر شده که با بهره‌برداري از اين واحدها 30 هزار تن به ظرفيت توليد استان اضافه خواهد شد.

وي ظرفيت واحدهاي مرغداري گوشتي استان را 10 ميليون و 200  هزار قطعه و ميانگين جوجه ريزي واحدها راسه دوره در سال اعلام کرد و گفت: در صورت، استفاده از ظرفيت کامل واحدها و افزايش جوجه ريزي به چهار دوره در سال، امکان توليد 70 هزار تن گوشت مرغ از واحدهاي موجود در استان وجود دارد.

مدير امور طيور سازمان جهادکشاورزي استان، تامين نقدينگي، جلوگيري از نوسان قيمت ها ، توليد مرغ با سايز استاندار، تثبيت قيمت مرغ و اصلاح ساختمان و تاسيسات مرغداري ها را از جمله عوامل موثر در  افزايش بهره وري و راندمان واحدهاي مرغداري دانست و گفت: در اين صورت ميزان توليد گوشت مرغ از 52 هزار تن در سال به حدود 70 هزار تن خواهد رسيد.

آذر با بیان اینکه استان مرکزي با توليد سه درصد گوشت مرغ کشور رتبه دهم را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: 40 درصد از گوشت مرغ توليدي مازاد برنياز استان است که به استانهاي همجوار از جمله تهران ارسال مي شود.

سال گذشته 52 هزار و 150 تن گوشت مرغ در استان توليد شد.


 

کد خبر 2369284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha