۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۱۱

در محدوده ای به وسعت 15 هکتار/

عرصه های طبیعی رئین بجنورد دچار آتش سوزی شد

عرصه های طبیعی رئین بجنورد دچار آتش سوزی شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: حدود 15 هکتار از عرصه های طبیعی روستای کوهستانی رئین در جنوب بجنورد دچار حریق شد اما این آتش سوزی با تلاش مردم و نیروهای منابع طبیعی استان مهار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه شنبه بخشی از عرصه های طبیعی و جنگلی جنوب بجنورد، مرکز خراسان شمالی در حوالی روستای کوهستانی رئین دچار آتش سوزی شد اما این حریق پس از ساعاتی تلاش از سوی مردم محلی و نیروهای اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اطفا شد.

بنا به گزارشات مردمی رسیده از این ناحیه حدود 15 هکتار از عرصه های جنگلی این منطقه که در حدفاصل روستای ارکان بجنورد و شوقان جاجرم واقع شده؛ آتش گرفته است.

در این محدوده انواع درختچه های جنگلی رشد کرده بودند که با بروز آتش سوزی غالب آنها در محدوده آتش گرفته از بین رفتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تأیید آتش سوزی مزبور، اظهار داشت: آتش سوزی عرصه های طبیعی حوالی روستای رئین بجنورد شامگاه شنبه به وقوع پیوست و پس از ساعاتی با تلاش مردم بومی و نیروهای این اداره کل خاموش شد.

موسی صابری با بیان این که هم اکنون کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی برای بررسی علت آتش سوزی و میزان خسارات وارده در منطقه حضور دارند، افزود: پس از اتمام کار کارشناسان، سطح دقیق آتش سوزی و میزان خسارات آن اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار و 636 هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار نیز جنگل است.

 

کد خبر 2369794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha