۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۰۹

در یک کتاب بیان شد؛

مفهوم عبادت از نگاه قرآن کریم

مفهوم عبادت از نگاه قرآن کریم

«برای بالا رفتن»، عنوان کتابی از سعید روح‌افزا و از مجموعه کتاب‌های «آسمان چه می‌گوید» است که به جست‌وجوی موضوعی در مفاهیم قرآن کریم می‌‌پردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، «برای بالا رفتن»، عنوان کتابی از سعید روح‌افزاست که به جست‌وجوی موضوعی در مفاهیم قرآن کریم می‌‌پردازد. «معبود کیست»، عنوان نخستین بخش از این کتاب است. بخشی که با نثری ساده و در عین‌حال خواندنی نوشته شده است؛ «روز جشن بزرگ، هنگامی که مردم به عبادت‌گاه آمدند تا هدایای خود را به پای خدایان بریزند، آن‌جا را ویرانه دیدند. بت‌های سنگی- جز بزرگ‌ترین آن‌ها- شکسته شده بودند و بت بزرگ، در حالی که تبری در دست داشت، آن‌ها را تماشا می‌کرد. مردم حدس زدند شکستن بت‌ها، کار ابراهیم (ع) باشد که با بت‌ها میانه خوبی ندارد. به سراغش رفتند و او را سرزنش کردند. ابراهیم (ع) به آنها گفت: شکستن بت‌ها را کار کسی باید بدانید که تبر را در دستش دیده‌اید و ...»

«معنای عبادت، شرایط عبادت، آثار و نتایج عبادت و مانع عبادت» از جمله بخش‌های مختلف کتاب «برای بالا رفتن» از مجموعه «آسمان چه می‌گوید» است. قرآن مجید آخرین و کامل‌ترین پیام آسمانی است که انسان را در دنیا و آخرت به رستگاری می‌رساند و مجموعه «آسمان چه می‌گوید»، مفاهیم این کتاب جاویدان را به صورت ساده و روان برای نوجوانان بیان می‌کند. 

کتاب «نیکی و نیکان» با موضوع احسان، انفاق و دست‌گیری، احترام به پدر و مادر و «ادبستان» با موضوع آداب و معاشرت و بعضی بنیان‌هایش دو عنوان این مجموعه به نویسندگی محمد طیب  به چاپ رسیده است.

همچنین کتاب «فرصتی برای انتخاب» با موضوع جبر و اختیار اثر محمود حکیمی و «دروازه ابدیت» در زمینه مرگ، برزخ، قیامت، بهشت و جهنم نوشته ناصر نادری از این مجموعه منتشر شده است.

«برای بالا رفتن» عنوان دیگری از کتاب‌های این مجموعه و پنجمین آن است که به موضوع عبادت پرداخته است؛ متن این کتاب، ادبی و تا اندازه‌ای شاعرانه است: «انگار پرنده‌ای روی سر و شانه‌ آنها لانه کرده باشد؛ بی‌حرکت ایستاده بودند و تماشا می‌کردند؛ مثل درخت خشک...»

«برای بالا رفتن»، نوشته سعید روح‌افزا با شمارگان 10 هزار نسخه با بهای 2700 تومان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، چاپ و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کد خبر 2370010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha