۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۳۶

فریدون:

آیت الله نصیری خدمات زیادی به اسلام و مردم استان سمنان کرد

آیت الله نصیری خدمات زیادی به اسلام و مردم استان سمنان کرد

سمنان - خبرگزاری مهر: دستیار ویژه رئیس جمهور ضمن بیان اینکه آیت الله نصیری با مردم و در بین آنها زندگی می کرد، گفت: این عالم مجاهد خدمات زیادی به اسلام و مردم استان سمنان ارئه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فریدون پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه مراسم خاکسپاری آیت الله محمد تقی نصیری در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این روحانی بزرگوارخدماتی ارزنده در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تربیت طلبه های دینی داشتند.

وی ادامه داد: بي‌شك خدمات شايان آن عالم بزرگوار در تاريخ انقلاب اسلامي به يادگار باقي خواهد ماند و در نزد خداي سبحان، مأجور به ثواب حسن و پاداش عظيم خواهد بود.

برادر رئیس جمهور از آیت الله  نصیری بعنوان آیت ا... طالقانی  سمنان یاد کرد و گفت: این عالم مجاهد بسیاری از ویژگی های آیت الله طالقانی نظیر مردمی بودن، یار و یاور مردم بودن، حمایت از مبارزان و مردمداری را در خود داشت.

فریدون با یادآوری اینکه دکتر روحانی، خاطرات بسیار خوبی از آیت الله نصیری دارد به مجاهدت های این عالم وارسته در سال های مبارزه با طاغوت اشاره کرد و افزود: آیت الله نصیری در دوران مبارزه با حاکمیت ستم شاهی، حامی مبارزان و انقلابیان بود و در آن دوران سخت مجاهدت از خانواده مبارزان سرکشی می کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله نصیری افتخار پدری شهید را نیز داشت ادامه داد: ایشان معلم اخلاق و مبارزی بود که همه عمر پربرکت خود را در خدمت به اسلام و انقلاب بود او بی حاشیه و در میان مردم زندگی کرد و عالمی بی بدیل برای مردم سمنان بود.

دستیار ویژه رئیس جمهور فقدان آن عالم بزرگوار را به محضر حضرت ولی عصر (ع)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه استان تسلیت گفت و برای آن مرحوم علو درجات را از حضرت حق خواستار شد.

آیت الله نصیری خادم و در راه امام، رهبری و نظام بود

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری نیز درجمع خبرنگاران هم آیت‌الله نصیری را خادم و در راه امام، رهبری و نظام دانست و گفت: این عالم مجاهد شاخصه‌های شخصیتی و علمی متعددی داشت که یکی از مهم‌ترین آنها، خدمت‌گزاری مردم است.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی با بیان اینکه آیت الله حاج شیخ محمدتقی نصیری عمری را در راه خدمت به مردم سمنان و تربیت طلاب علوم دینی سپری کرد افزود: حاصل زحماتشان تربیت شاگردان و شخصیت های برجسته و موفق حوزوی و سیاسی بود.

وی با اشاره به تجربیات آیت‌الله نصیری اظهار داشت: این روحانی بزرگوار کوله‌باری از تجربه و تعهد بود و سال‌ها به نظام و انقلاب خدمت کرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تشکر از حضور گسترده مردم در آیین تشییع پیکر و خاک‌سپاری این عالم ربانی ادامه داد: آیت‌الله نصیری یک خادم بود و مردم باید برای  شب اول قبر وی دعا کنند؛ ایشان پاک زیست و پاک رفت.

آیین تشییع پیکر آیت‌الله نصیری با حضور حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری به نمایندگی از هیئت دولت، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، حجت‌الاسلام حسن اختری، آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان، محمد وکیلی استاندار سمنان و . . . برگزار شد.

آیت الله شیخ محمد تقی نصیری که از شاگردان امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی بود، سال 1310 در سمنان متولد شد و پس از کسب فیض از درس و بحث استادان حوزوی در قم و مشهد به سمنان بازگشت و سالها مدیر حوزه علمیه سمنان بود.

 این عالم مجاهد در دوران تحصیل حوزوی‌اش از محضر استادانی همانند علامه محمدصالح حائری سمنانی، ملا غلامحسین هراتی، آیات ادیب نیشابوری و میرزا هاشم قزوینی، مراجع عظام بروجردی، سید محمدرضا گلپایگانی، سیدمحمد محقق داماد و امام خمینی(ره) بهره برد.

آیت الله حاج شیخ محمدتقی نصیری سال‌ها با مدیریت و تدریس در حوزه علمیه سمنان به تربیت و پرورش شاگردان پرداخت و حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، ریاست جمهور نیز از شاگردان ایشان است.

ایشان همچنین پدر شهید محمد صادق نصیری بودند.

کد خبر 2370257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha