۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۲۰:۰۵

در پیامی/

آیت الله همدانی ارتحال آیت الله نصیری را تسلیت گفت/ نصیری اسوه ای در راه سلوک اخلاقی سالکان

آیت الله همدانی ارتحال آیت الله نصیری را تسلیت گفت/ نصیری اسوه ای در راه سلوک اخلاقی سالکان

سمنان - خبرگزاری مهر: آیت الله حسین نوری همدانی در پیامی، ضمن عرض تسلیت بمناسبت ارتحال آیت الله شیخ محمدتقی نصیری گفت: ایشان عالمی وارسته بودند که دارای تعهد اسلامی، انقلابی و محاسن اخلاقی بسیار ممتاز بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجه عالیقدر جهان اسلام، در پیامی بمناسبت در گذشت آیت الله نصیری با بیان اینکه ایشان عمر پربرکت خود را در راه تعلیم و تربیت و نشر فرهنگ اهل بیت (ع) سپری کرد، آورده است: افراد به درگذشت علمای ربانی با نظر عبرت بنگرند، آثار و برکات زندگی آنها را مورد توجه قرار بدهند و از آن الگو بگیرند و آن آثار را بعد از مرگ نیز زنده نگاه بدارند و به یاد آنها باشند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: این عالم در شهر سمنان مدرسه علمیه ای تاسیس کرد و به تربیت طلاب علوم دینی - تربیتی که با تهذیب اخلاقی توام بود، پرداخت و در عرصه اجتماع نیز با نشر معارف اسلامی و ارشاد و مواعظ مشفقانه و نورانی موفق شد.

آیت الله نوری همدانی در ادامه این پیام آورده است: این فقیه بزرگوار با اینکه سال ها بیمار و زندگی توام با رنج و مشقت داشت، مراحل اخلاقی صبر، رضا و تسلیم را به طوری پیمود که اسوه ای در راه سلوک اخلاقی سالکان این راه شد.

آیت الله محمدتقی نصیری پدر شهید "محمدصادق نصیری" در سال 1310 هجری شمسی در سمنان به دنیا آمد و پس از تحصیل در حوزه های علمیه قم و مشهد، به سمنان بازگشت و 50 سال در خدمت دین و مردم این خطه بود.

این عالم جلیل القدر از محضر بزرگانی چون علامه محمد صالح حائری سمنانی، ملا غلامحسین هراتی، آیات ادیب نیشابوری و میرزا هاشم قزوینی و مراجع عظام حضرات آیات؛ بروجردی، سید محمدرضا گلپایگانی، سید محمد محقق داماد و امام خمینی (ره) کسب فیض کرد.

آیت الله نصیری، سرانجام پس از عمری تلاش و مجاهدت علمی و ترویج معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) روز پنجشنبه هفته گذشته در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تهران درگذشت.

کد خبر 2370363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha