۲۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۵۶

نجفی:

روند ساخت سد پلرود رودسر به کندی پیش می رود/ تخریب محیط زیست از نگرانی های جدی مسئولان

روند ساخت سد پلرود رودسر به کندی پیش می رود/ تخریب محیط زیست از نگرانی های جدی مسئولان

رشت – خبرگزاری مهر: استاندار گیلان گفت: روند ساخت سد پلرود شهرستان رودسر به کندی پیش می رود و هم اکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر،  محمد علی  نجفی ظهر دوشنبه در نشست بررسی پروژه های عمرانی استان افزود:  با افتتاح سد پلرود تحولات عظیمی در شرق استان گیلان ایجاد خواهد شد.

وی همچنین به سد شفارود اشاره کرد و اظهارداشت: به رغم تمامی تحریم های دشمنان احداث سد شفارود شهرستان رضوانشهر از محل فاینانس خواهد بود.

استاندار احداث سد های لاستیکی در استان را یک فرصت بی بدیل دانست و گفت: گیلان یک استان کشاورزی است و باید در بحث توسعه زیر ساخت های آب اقدامات حرکت های مهمی انجام شود.

وی همچنین جذب سرمایه گذار و توسعه اشتغال استان را ضروری دانست و افزود: بیکاری گسترده در گیلان زیبنده مردم این استان نیست.

نجفی با تصریح اینکه تخریب محیط زیست یکی از نگرانی های جدی مسئولان استان است، اذعان داشت: وضعیت زیست محیطی فعلی استان در شان و جایگاه مردم فهیم و فرهیخته استان نیست.

وی در ادامه از ایجاد هشت زباله سوز در سطح استان گیلان خبر داد و افزود: برای احداث زباله سوز شهر رشت 11.5 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت به شهرداری این شهر اختصاص یافته است.

استاندار گیلان بیان داشت: هفت زباله سوز دیگر با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی احداث می شود.

وی گفت: پاسخگويي در مقابل مسئوليت ها و تكاليف امروزه نه تنها بر عهده دولتمردان است بلكه شهروندان نيز در اين عرصه مسئوليت خطيري بر دوش دارند.

نجفی همچنین با با بیان اینکه محيط زيست سالم به عنوان حقي از حقوق شهروندي مطرح است، اذعان داشت: تخريب محيط زيست و محيط زيست آلوده سلامتي روحي، رواني و جسمي شهروندان را به مخاطره مي اندازد.

وی تصریح کرد: براي حمايت از حقوق زيست محيطي شهروندي نخست بايد به تعريف شهروند و حقوق زيست محيطي شهروندي و محدوده رعايت اين حقوق از سوي دولتمردان و ساير شهروندان پرداخت.

استاندار گیلان گفت: بهترين پايگاه دفاع از حقوق زيست محيطي شهروندان در فكر انسان ساخته مي شود بنابراین آموزش محيط زيست بخش بنيادين اين پايگاه دفاعي است.

وی افزود: هدف آموزش بايد پيشگيري از اقدامات مخرب باشد زيرا هزينه اي كه برای درمان تخريب پرداخته مي شود چندين برابر هزينه پيشگيري است.

نجفی تاکید کرد: آموزش محيط زيست و بالا بردن سطح آگاهي و دانش زيست محيطي بايد شامل تمام گروه هاي سني شهروندان و تمام مشاغل باشد.

 وی در ادامه با بیان اینکه نرخ رشد بیکاری استان از 15.6 به 13.6 درصد رسیده است، یادآورشد: با این کاهش، رتبه بیکاری استان از دوم به پنجم ارتقا یافت.

کد خبر 2370681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha