۲۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۳۲

تاج پس از نشست با سجادی؛

توضیحات استقلال و سپاهان قانع‌کننده نبود/ مدرسان فیفا به ایران می‌آیند

توضیحات استقلال و سپاهان قانع‌کننده نبود/ مدرسان فیفا به ایران می‌آیند

رئیس سازمان لیگ برتر با اشاره به اینکه از 4 باشگاه در مورد عبور آنها از سقف بودجه مصوب برای خرید بازیکن و مربی سوال‌هایی مطرح شده، گفت: تا این لحظه توضیحات 3 باشگاه سپاهان، استقلال و پیکان برای ما قانع‌کننده نبوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج پس از نشست مشترک با نصرالله سجادی در وزارت ورزش، در پاسخ به این پرسش که در این نشست چه مسائلی مطرح شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: با توجه به جوان‌گرایی صورت گرفته در لیگ، امسال وزارت ورزش رضایت کاملی از 8 هفته سپری شده داشت، میزان گل‌های رد و بدل شده از مواردی بود که موجب رضایت طرفین بود، اما مشکلاتی وجود دارد که باید آنها را رفع و رجوع کنیم.

وی با بیان اینکه در این نشست اعلام شد برخی باشگاه‌ها شرایط مالی خوبی ندارند و باید در این بخش ارتقا پیدا کنند، افزود: بحث بلیت فروشی به صورت الکترونیکی باید در سایر ورزشگاه‌های کشور عملیاتی شود. چمن ورزشگاه غدیر که قرار است بازی‌های فولاد در لیگ قهرمانان آسیا در آن برگزار شود، بسیار نگران‌کننده است، نور ورزشگاه‌هایی مثل تختی انزلی باید تقویت شود و در مورد اینترنت، وضعیت ورزشگاه‌های ما خوب است، هرچند برخی‌ ورزشگاه‌ها باید اینترنت خود را تقویت کند.

رئیس سازمان لیگ برتر در مورد مشکلات داوری در هفته‌های نخست لیگ برتر هم تصریح کرد: در 8 هفته گذشته گله‌مندی‌هایی از داوری وجود داشت که در این خصوص سازمان لیگ برتر از کمیته داوران خواسته تا در این مورد توضیحاتی را ارائه کند.

وی با بیان اینکه قرار است در تعطیلات نیم فصل مدرسانی از سوی فیفا به تهران بیایند، افزود: سازمان لیگ برتر قصد دارد در تعطیلات نیم فصل چند مدرس از سوی فیفا را به تهران بیاورد تا مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری در مباحثی همچون بازاریابی، برنامه‌ریزی و نظارت یک دوره آموزشی کوتاه را پشت سر بگذارند.

تاج در ادامه در مورد جلسه فردای خودش و کفاشیان که قرار است با مسئولان شورای امنیت ملی درباره حق پخش بازی‌های لیگ برتر داشته باشند، تاکید کرد: به شخصه امیدوارم این نشست به یک نتیجه گیری کامل و جامع منتهی شود؛ چراکه بسیاری از باشگاه های لیگ برتری ما از وضعیت بغرنجی برخوردارند و طول حق پخش می‌تواند بسیاری از این مشکلات مالی را حل کند.

وی درباره مشکلات چند باشگاه که سقف بودجه را رعایت نکرده بودند، اظهار کرد: ما از 4 باشگاه خواسته بودیم تا نسبت به خریدهای انجام شده و مبالغ صرف شده توضیحاتی را ارائه دهند، در این بین بعضی از گزارش‌ها هنوز ما را قانع نکرده که گزارش باشگاه استقلال هم شامل این موضوع است. البته نمی‌دانم چرا امروز توفیقی و صاحب پناه به سازمان لیگ آمدند اما توضیحات آنها قانع‌کننده نبود.

رئیس سازمان لیگ برتر با بیان اینکه گزارش باشگاه سپاهان هم قانع کننده نبوده، افزود: البته باشگاه پیکان تنها در 2 مورد خاص باید توضیحاتی را ارئه می‌کرد و قرار است مستنداتشان را به سازمان لیگ بدهد. البته باشگاه پرسپولیس هم گزارشی را ارائه کرده که تا حدودی قانع‌کننده بود. البته میزان فاصله عددی عبور از سقف بودجه پرسپولیس چندان زیاد نیست اما به هر صورت باید این مشکل را حل کنند.

وی تصریح کرد: در این خصوص از 12 باشگاه لیگ برتری که گزارش خود را ارائه داده‌اند، به زودی تقدیری انجام می‌شود؛ چراکه مستندات ارائه شده آنها منطبق با خریدهای انجام پذیرفته است.

تاج در پایان گفت: در بعضی از استان‌ها مسئولان قبل از بازی به زمین چمن آمده اند که باعث بروز مشکلاتی می‌شود که در گزارشی به مسئولان وزارت ورزش و جوانان خواستار حل این مشکل شدیم.

 

کد خبر 2370988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha