۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۳۱

ایران آکادمی علوم غار و موزه غارشناسی است

ایران آکادمی علوم غار و موزه غارشناسی است

مدیرکل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به شرایط طبیعی، اقلیمی و گسترش فراوان غارها در ایران، گفت: کشور ایران آکادمی علوم غار و موزه غارشناسی به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشاد فتاحی افزود: پس از انتقال دبیرخانه کارگروه غارشناسی به دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی، اولین جلسه کارگروه یاد شده در هفته گذشته با حضور ریاست و اعضاء کارگروه تشکیل شد و تصمیماتی برای ادامه فعالیتها و رویکردهای جدید اتخاذ گردید.

وی اظهار داشت : بر همین اساس، دبیرخانه کارگروه با تصمیم اخیر اعضاء در نظر دارد کمیته های تخصصی ذیل کارگروه را تشکیل دهد تا موضوعات مربوط به غارها را به طور علمی و دقیق کارشناسی و پیشنهادات لازم را به کارگروه ارایه نماید.

فتاحی گفت: خوشبختانه کمیته های استانی نیز در اکثر استانها فعال هستند و جلسات مربوطه برگزار می شود؛ در عین حال پیشبرد اهداف، نیازمند تخصیص بودجه مناسب در سطح ملی و استانی است که پیگیریهای جدی در راستای اختصاص ردیف اعتباری برای حفاظت از غارها در جریان است.

فتاحی ادامه داد: برنامه پاکسازی غارها، امسال با برنامه ریزی دبیرخانه و همکاری اعضاء در سطحی گسترده تر انجام میشود که امیدواریم گامی به جلو در راستای جلب توجه مسئولان و آحاد مردم به حفاظت و حراست از ارزشهای زیستی، زمین شناسی و تاریخی غارها باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در دوره جدیدِ فعالیت دبیرخانه کارگروه غارشناسی، شاهد رفع معضلات مربوط به غارها و اجرای تکالیف مقرر در آیین نامه های مربوطه باشیم که البته نیازمند همکاری و همراهی تمام دستگاههای عضو خواهد بود.

کد خبر 2371627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha