۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۵۵

ثابت قدم وحید:

4.2 میلیارد ریال اعتبار برای احداث ساختمان تئاتر شهر بجنورد جذب شد

4.2 میلیارد ریال اعتبار برای احداث ساختمان تئاتر شهر بجنورد جذب شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از جذب 4.2 میلیارد ریال اعتبار به منظور احداث ساختمان تئاتر شهر بجنورد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ثابت قدم وحید صبح چهارشنبه در بازدید از طرح های عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، با بیان این که هنرمندان تئاتر استان سال ها از نبود فضایی اختصاصی برای فعالیت رنج می بردند، اظهار داشت: به منظور رفع این مشکل احداث خانه تئاتر بجنورد در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این که اکنون چهار میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار برای اجرای این پروژه عمرانی جذب شده است، افزود: تئاترشهر بجنورد در جوار مجتمع فرهنگی هنری گلشن ساخته می شود و دارای فضای تمرین و نیز سالن اجرا خواهد بود.

ثابتقدم وحید با اشاره به این که هنرمندان تئاتر خراسان شمالی در حال حاضر برای فعالیت از امکانات مجتمع های فرهنگی هنری استفاده می کنند، اضافه کرد: با این اعتبار تخصیص یافته سالن تئاتر شهر و پلاتوی نمایش احداث می شود تا مکانی اختصاصی برای فعالیت هنرمندان تئاتر و نمایش خراسان شمالی موجود باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه همچنین از صدور نخستین پروانه فعالیت گروه نمایش مروارید در شیروان خبر داد و گفت: این پروانه به مدیر مسئولی ابراهیم عباس پور مستقر در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شیروان در راستای اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استناد آیین نامه صدور اجازه تاسیس و انحلال و نظارت بر فعالیت گروههای نمایشی طرح استقرار، مصوب معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از تائید شورای بررسی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی صادر شد.

به گفته وی پروانه گروه نمایش مروارید اولین پروانه فعالیت نمایش در خراسان شمالی است که در سطح ج به ثبت رسیده که سرپرستی این گروه را ابراهیم عباس پور و کارگردانی آن را ذکریا شیرمحمدزاده بر عهده دارند.

ثابت قدم وحید در ادامه با اشاره به برگزاری چهارمین آزمون جامع مراکز مهارت آموزی در خراسان شمالی همزمان با سراسرکشور، اظهار داشت: این آزمون جمعه بیست و هشتم شهریور ساعت 9 صبح در محل دانشگاه پیام نور خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این آزمون 538 نفر از هنرجویان مراکز مهارت آموزی استان در رشته های طراحی صفحات وب مقدماتی و پیشرفته، رایانه کار مقدماتی و پیشرفته، آینه کاری و مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده رقابت می کنند.

 

کد خبر 2372137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha