۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۲۶

نعمتی:

کمیته امداد خراسان شمالی از 41 هزار سالمند حمایت می کند/ درمان و بهداشت در اولویت مشکلات

کمیته امداد خراسان شمالی از 41 هزار سالمند حمایت می کند/ درمان و بهداشت در اولویت مشکلات

بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون حمايت و سلامت كميته امداد خراسان شمالي گفت: در حال حاضر 41 هزار نفر از سالمندان استان از خدمات اين نهاد بهره مند هستند.

حسن نعمتي در آستانه هفته سالمند و روزجهانی سالمند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تکريم سالمندان و تامين رفاه آنان به خصوص سالمندان تحت حمايت كميته امداد خراسان شمالي يك وظیفه انسانی و یک تكليف الهي محسوب مي شود.

وی اظهار داشت: مشکل بیماران سالمند در بحث درمان سرپایی یکی از مشکلات بزرگ سالمندان روستایی است.

نعمتی با بیان اینکه در درمان سرپایی بیماران دفترچه بیمه سلامت هیچگونه کمکی به بیماران نمی کند گفت: تنها در صورت بستری شدن بیماران ، هزینه های درمانی بیمار پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر سالمندان نیازمند به عینک و سمعک دارند و این کالاها برای سالمندان روستاهای زیر 20 هزار نفر جمعیت قابل پرداخت نیست و باید برای کمک به قشر و برای رفع این مشکل راه حلی یافت.

به گفته وی تهیه سمعک و عینک برای سالمندان شهری از سوی کمیته امداد و به صورت رایگان انجام می شود.

نعمتی با بیان اینکه فرزندان اکثر سالمندان روستایی برای ادامه تحصیل، یافتن شغل و یا ازدواج و ادامه زندگی به شهرها مهاجرت کرده اند افزود: دوری از فرزندان یکی دیگر از مشکلات سالمندان روستایی است.

وی اظهار داشت: در خصوص تكريم سالمند و احقاق حقوق آنان وظايف مهمي بر عهده كميته امداد نهاده شده كه بايد این مهم به درستي انجام شود.

وي با اشاره به اينكه كميته امداد این استان همزمان با گراميداشت هفته سالمند برنامه هايي براي اين قشر در نظر دارد گفت: برگزاري همايش سلامت سالمندان يكي از مهم ترين برنامه ها است.

نعمتي تصريح كرد: تكريم و احقاق حقوق سالمند نبايد تنها در هفته تكريم سالمند انجام شود بلكه اين قشر بايد در تمام طول سال مورد توجه قرار گيرند.

وي با اشاره به اينكه هم اكنون 25 هزار نفر از خانوارهاي استان در قالب جمعيت 41 هزار نفري سالمندان، تحت پوشش كميته امداد قرار دارند عنوان كرد: اين نهاد علاوه براينكه به ساير مددجويان خود و ارائه خدمات به آنان در زمينه هاي مختلف توجه دارد به سالمند و خدمات ارائه شده به آنان نيز توجه ويژه دارد.

به گفته اين مسئول در كميته امداد استان شناسايي مشكلات جسمي سالمندان، كاهش آلام و داروهاي آنان، كاهش هزينه هاي فردي اين افراد از جمله اهداف برگزاري همايش سلامت سالمندان استان در سال جاري است.

معاون حمايت و سلامت كميته امداد خراسان شمالي اظهار كرد: پرداخت مستمري، پايش سلامت سالمندان، ارائه خدمات در حوزه هاي مختلف به آنان و ... از جمله خدماتي است كه اين نهاد به آنان ارائه مي دهد و خيرين و مردم نيكوكار استان نيز بايستي همچون گذشته اين نهاد را در راستای ارائه خدمات به محرومین و نیازمندان همراهي كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سالمند، پنجم تا یازدهم مهر ماه با شعار"  کسی را فراموش نکنیم ، فردایی برای همه" در سراسر کشور برگزار می شود.

کد خبر 2373368

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha