۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۴

حجت الاسلام صادقی خواه:

500 گفتمان دینی با محوریت ازدواج آسان در خراسان جنوبی برگزار می شود

500 گفتمان دینی با محوریت ازدواج آسان در خراسان جنوبی برگزار می شود

بیرجند ـ خبرگزاری مهر: مسئول گفتمان های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) از برگزاری بیش از 500 گفتمان دینی با محوریت ازدواج آسان در مساجد خراسان جنوبی خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر،  حجت الاسلام ابوالفضل صادقی خواه صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان این که امروزه بهترین الگو در امر زادواج برای جوانان حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) هستند، گفت: این دو زوج پیوند آسمانی خود را در نهایت سادگی و با بخشش آغاز کردند و ثمره این ازدواج با شکوه در جهان هستی ائمه بزرگوار هستند.

وی با بیان اینکه زوج های جوان باید به این نکته توجه کنند که هرچه زندگی خود را ساده تر و با معنویت بیشتری آغاز کنند دوام زندگی آنها بیشتر می شود، بیان داشت: مشکلات اقتصادی و فشارهای مالی در ابتدای زندگی زوج های جوان را بی صبر کرده و موجب می شود آنها از زندگی دلسرد شوند در حالی که هر چه مشکلات اقتصادی در ابتدای زندگی کمتر باشد به تبع آن توان مقاومت و صبر طرفین به مرور زمان اضافه می شود.

مسئول گفتمان های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که اسلام زیباترین جلوه زندگی را در تمامی امور از جمله ازدواج به انسان عرضه می کند، تصریح کرد: اگر الگوهای اسلامی سبک ازدواج به زوج های جوان معرفی شود به دلیل این که این الگوها با فطرت انسان در ارتباط مستقیم هستند و انسان را دچار خسران نمی کنند به طور یقیقن زوج های جوان این سبک و الگوی ازدواج را انتخاب خواهند کرد.

حجت الاسلام صادقی خواه با اشاره به این که ازدواج آسان، اسلامی و به هنگام نیازمند معرفی و فعالیت های تبلیغاتی زیادی در سطح جامعه است، ادامه داد: متاسفانه تاکنون فعالیت موثری در زمینه ترویج ازدواج آسان در کشور انجام نشده و تمامی فعالیت های انجام شده به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) ختم می شود.

وی با اشاره به این که باید در قالب فعالیت های تبلیغاتی و رسانه ای الگوها و سبک ازدواج آسان و اسلامی به زوج های جوان معرفی شود، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی سعی دارد با برگزاری گفتمان های دینی تا حدودی زوج های جوانان و جوانان در شرف ازدواج را با سبک زندگی اسلامی آشنا کند.

مسئول گفتمان های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که کرسی های گفتمان دینی سازمان تبلیغات اسلامی تنها به مباحث فرهنگی مرتبط با جوانان ختم نمی شود، بیان کرد: این سازمان با برگزاری گفتمان های دینی در مدارس دانش آموزان را با اصول سبک زندگی اسلامی آشنا می کند.

 حجت الاسلام صادقی خواه از برگزاری گفتمان های دینی در 262 مدرسه دخترانه و پسرانه خراسان جنوبی در ایام مختلف سال خبرداد، افزود: استقبال دانش آموزان در سال گذشته از گفتمان های دینی بسیار خوب بوده است.

وی عنوان کرد: در قالب این گفتمان ها به شبهات و سوالات دانش آموزان به صورت واضح و شفاف پاسخگویی شده است.

حجت الاسلام صادقی خواه یادآورشد: سازمان تبلیغات اسلامی در مدارس پیرامون موضوعات مختلف و آسیب های موجود در میان دانش آموزان از جمله دوستی های خیابانی و پیامدهای آن نشست های مشاوره ای و گفتمان های دینی برگزار می کند.

کد خبر 2377341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha