۵ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۹

علیپور خبر داد:

سارگپه از دست شکارچیان نجات یافت

سارگپه از دست شکارچیان نجات یافت

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان البرز موفق به کشف یک بهله پرنده شکاری سارگپه از متخلفان شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، صدرالدین علیپور صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست البرز با همکاری همیاران محیط زیست شهرستان البرز دو نفر متخلف شکار سارگپه که اقدام به زنده گیری و خرید و فروش پرنده های شکاری می کردند را دستگیر کرده اند که متخلف پس از هماهنگی با اداره البرز برای پیگرد قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی افزود: از متخلفین یک بهله سارگپه و تعدادی ادوات شکار ضبط شده است.

غارهای قزوین پاکسازی شد

علیپور بیان کرد: کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین و واحدهای تابعه با همکاری هیئت کوه نوردی و غار نوردی استان، به مناسبت 28 سپتامبر روز جهانی غارهای پاک، غارهای استان را از وجود پسماند و آلودگی پاکسازی کردند.

وی افزود: غارهای مهاجر در بوئین زهرا، غار قلعه کرد در آوج و غار ولی در قزوین توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین و واحدهای تابعه با همکاری هیئت کوه نوردی و غار نوردی استان از آلودگی پاکسازی شد.

این مسئول یادآورشد: در این پاکسازی تمامی مسئولان و کارشناسان محیط طبیعی، حیات وحش، معاونین اداره کل واداره روابط عمومی اداره کل در این پاکسازی شرکت کردند.

ارتقای دانش محیط بانان با آموزش های تخصص

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ،محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین و واحد های تابعه آموزش های تخصصی مربوط به شغل خود را در قالب دوره آموزشی تکمیل می کنند.

صدر الدین علیپور گفت: با توجه به مصوبه کمیته آموزشی اداره کل و تایید کمیته راهبردی آموزش سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر ارتقای توانمندی رانندگان و محیط بانان راننده جهت کسب مهارت در خصوص نحوه کار موتور خودرو و احراز توانایی فنی برای رفع عیب جزئی خودرو دوره مذبور از روز چهارشنبه 2/7/93 به مدت 5 روز در محل کارگاه فنی و حرفهای برای 22 نفر از محیط بانان و رانندگان برگزار شد.

وی افزود: در این دوره شرکت کنندگان با سیستم برق و باطری، سیستم خنک کننده خودرو ، چرخ و ترمز ، موتور و عیوب خودرو آشنا می شوند که در پایان دوره آزمون عملی از آنان بعمل می آید و در صورت موفقیت گواهینامه پایان دوره از سوی سازمان حفاظت محیط زیست دریافت خواهند کرد.

کد خبر 2378252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha