۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۲

سرگرد خاکشور:

بیشترین جرایم اینترنتی در خراسان شمالی برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی است

بیشترین جرایم اینترنتی در خراسان شمالی برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی است

بجنورد- خبرگزاری مهر: رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي خراسان شمالي گفت: برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی، بیشترین فراوانی را در بین جرم های اینترنتی این استان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرگرد سهیل خاکشور صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با تشریح اقدامات و فعالیت‌های پليس فتا فرماندهي انتظامي خراسان شمالي، اظهار داشت: با تلاش ماموران این فرماندهی بیش از 90 درصد از جرائم به وقوع پیوسته در فضای سایبری و اینترنتی این استان کشف و مجرمان مربوط دستگیر شده اند.

وی با بیان این که برداشت اینترنتی از حساب اشخاص بیشترین جرم اینترنتی در خراسان شمالی محسوب می شود، اضافه کرد: برداشت اينترنتي غيرمجاز از حسابهاي بانكي 68 درصد، هتک حيثيت و نشر اکاذيب پنج درصد، سرقت و کلاهبرداري مرتبط با رايانه هفت درصد، جرايم عليه اخلاق و عفت عمومي 14 درصد و ساير جرايم نيز چهار درصد از کل جرائم اینترنتی به وقوع پیوسته در خراسان شمالی را در نیمه نخست سال جاری تشکیل می‌دهند.

سرگرد خاکشور بیشتر بودن شمار جرم اینترنتی برداشت از حساب اشخاص را به دلیل افزایش فعالیت های اقتصادی در حوزه مجازی دانست و گفت: این جرم به علت عدم اطلاع و آگاهي کاربران از تهديدات و آسيبهاي حوزه فضاي مجازي، افزايش شمار کاربران، اعتماد به افراد ناشناس در شبکه‌هاي اجتماعي و سهل انگاري و کوتاهي مالباختگان در دقت و نگهداري اطلاعات بانکي روی می دهد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: با توجه به فراهم بودن بستر مناسب برای ورود غیرقانونی به حساب اشخاص و جرم خیز بودن فضای مجازی، امکان سرقت اطلاعات تکمیلی حساب های بانکی از سوی مجرمان علی الخصوص افراد جوان زیر 20 سال حتی در داخل خانواده به علت نیاز مالی وجود دارد به همین دلیل باید همه در حفظ اطلاعات تکميلي و کارت بانکي خود نهایت توجه را داشته باشند.

وی با اشاره به این که مجرمان و کلاهبرداران فعال در فضای مجازی هر روز با ترفندهای جدید در کمین افراد ساده لوح نشسته و اقدام به انجام اعمال مجرمانه می کنند، اضافه کرد: پلیس فتا تلاش می کند با انجام اقدامات فنی و پلیسی این مجرمان را در رسیدن به اهداف ناکام بگذارد اما مؤفقیت کامل در این زمینه نیازمند آگاهی و هوشیاری افراد است.

به گفته سرگرد خاکشور افزايش هوشياري، ارتقاء سطح دانش و آگاهي هاي اجتماعي و جدي گرفتن نكات ايمني از جمله عواملی هستند که مانع از بروز و ظهور جرايم سايبري و اینترنتی می شوند.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي خراسان شمالي از مردم خواست تا در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت اینترنتی مجرمانه موضوع را از طریق نشاني اينترنتي پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir يا با ارسال ايميل به آدرس kh.shomali _fata@police.ir گزارش دهند.

 

کد خبر 2379331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha