۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۸

توصیه پلیس فتا خراسان شمالی به کاربران فضای مجازی/

راه های سوء استفاده کلاهبرداران را با رعایت نکات ایمنی مسدود کنید

راه های سوء استفاده کلاهبرداران را با رعایت نکات ایمنی مسدود کنید

بجنورد- رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: کاربران فضای مجازی با رعایت نکات ایمنی می توانند راه های سوء استفاده کلاهبرداران در این حوزه را مسدود کنند.

سرگرد سهیل خاکشور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پلیس فتا متولی حفظ امنیت فضای مجازی است افزود: گرچه پلیس فتا با متخلفان و مجرمان فضای مجازی به شدت برخورد می کند، اما بستن راههای سوءاستفاده و توجه به نکات ایمنی از سوی کاربران می تواند کلاهبرداران اینترنتی را در رسیدن به اهدافشان ناامید کند.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش کلاهبرداری های اینترنتی و همچنین ارائه انواع خدمات بانکی از طریق کارت های خدمات الکترونیکی، مشتریان بانکی باید در حفظ و نگهداری کارت های اعتباری دقت لازم را به عمل آورند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد که در هنگام استفاده از عابر بانک با تحت نظر قرار دادن اطراف خود در صورت مشاهده افراد مشکوک، موضوع را سریعا به پلیس اطلاع دهند.

سرگرد خاکشور تصریح کرد: شهروندان از گذاشتن رمز عبور در کنار کارت خودداری و در هنگام استفاده از دستگاه های کارت خوان فروشگاهی کارت خود را به هیچ وجه در اختیار فروشنده قرار ندهند.

وی افزود: فروشندگان موظف هستند که دستگاه کارت خوان را به منظور انجام عملیات بانکی در مقابل مشتری قرار دهند.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی تصريح كرد: پلیس فتا به عنوان متولی حفظ امنیت در حوزه سایبری در كنار سایر متولیان امر، ضمن آموزش كاركنان سازمان های دولتی وغیر دولتی برابر شرح وظایف سازمانی آنها، تامین امنیت كاربران و حفاظت از اسرار و منافع ملی در حوزه سایبر را در دستور كار خود قرار داده و با متخلفان و مجرمان فضای مجازی به شدت برخورد می کند.

سرگرد خاکشور از شهروندان خواست تا در صورت مواجه با هر گونه موارد مشکوک اینترنتی و سایر موارد مربوط به فضای مجازی مراتب را از طریق بخش «تماس با ما» در سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی  CyberPolice.ir اعلام یا با شماره تلفن های ۱۱۰ یا ۲-۲۱۸۲۷۷۰ تماس بگيرند.

 

کد خبر 2565920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha