۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۵۰

سرگرد خاكشور:

كشف جرایم سایبری در خراسان شمالی ۶۹ درصد افزایش یافت

كشف جرایم سایبری در خراسان شمالی ۶۹ درصد افزایش یافت

بجنورد - رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از افزایش كشف ۶۹ درصدی جرایم سایبری در این استان طی سالجاری خبر داد.

سرگرد سهیل خاكشور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پلیس فتای خراسان شمالی برای كشف جرائم سایبری و اینترنتی به ویژه در ایام نوروز آمادگی كامل دارد.

وی با اشاره به اینكه گستردگی امروز فضای سایبری و اینترنتی در کشور، افزود: باید کاربران و تمامی کسانی که به نوعی با فضای مجازی در ارتباط هستند، به تهدیدات، برنامه های دنیای مجازی و ... آشنایی كامل داشته تا ضمن مصون بودن از تهدیدات این حوزه، مورد سوء استفاده نیز قرار نگیرند.

سرگرد خاكشور با شرح فعالیت ها و اقدامات پلیس فتای این استان در خصوص جلوگیری از جرایم اینترنتی و برخورد با متخلفان، تصریح كرد: پلیس فتا به منظور یاری رساندن به جامعه هدف، ۱۴۵ جلسه كلاس آموزشی در سطح مدارس، دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی برگزار كرده است.

به گفته این مقام انتظامی هدف از برگزاری این كلاس ها ارتقای سطح آگاهی افراد و اطلاع رسانی صحیح به مردم در راستای جلوگیری از جرایم فضای سایبری است.

سرگرد خاكشور با بیان اینكه بسیاری از جرایم اخلاقی در فضای مجازی حیثت و آبروی افراد را مورد هدف قرار می دهد، گفت: امسال ۱۳۲ فقره اعلام شكایت به پلیس فتای استان در موضوعات سرقت اینترنتی، جرایم اخلاقی، تهدید و ... انجام شده است.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی افزود: امسال شاهد افزایش ۶۹ درصدی كشفیات جرایم سایبری و اینترنتی در استان بوده ایم كه این آمار هشدار دهنده و نگران کننده است و اگر سال آینده نیز این افزایش ها ادامه داشته باشد باید اقدامات پیشگیرانه جدی تری انجام شود.

سرگرد خاكشور اضافه كرد: ۱۱۰ پرونده در حوزه جرایم فضای اینترنتی در استان طی سالجاری تشکیل و میانگین زمان وقوع تا كشف نیز حداکثر ۱۰ روز بوده است.

 

کد خبر 2520589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha