۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۶

سرگرد خاكشور عنوان کرد:

سوء استفاده از عواطف و احساسات شگرد جدید كلاهبرداران / مردم مراقب باشند

سوء استفاده از عواطف و احساسات شگرد جدید كلاهبرداران / مردم مراقب باشند

بجنورد – خبرگزاری مهر: رئیس پلیس فتا خراسان شمالی نسبت به شگرد جدید كلاهبرداران مالی با سوء استفاده از عواطف و احساسات مردم، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرگرد سهیل خاكشور با بیان اینكه كلاهبرداران برای انجام كلاهبرداری ها از شیوه ها و شگردهای مختلف و جدیدی استفاده می كنند اظهار داشت: با بررسی های به عمل آمده توسط پلیس فتا خراسان شمالی یكی از شگرد های كلاهبرداران مالی استفاده از احساسات و عواطف انسانی است.

وی با بیان اینكه كلاهبرداران اینترنتی با انتشار فراخوان و با هدف تحت تاثیر قرار دادن احساسات كاربران سعی در كلاهبرداری دارند تصریح كرد: این افراد با انتشار نیازهای اساسی خود و خانواده هایشان، و بیان مشكلات مادی و مالی اقدام به كلاهبرداری می كنند.

به گفته این مقام انتظامی كلاهبرداران با بیانی شیوا و با تحت تاثیر قرار دادن احساسات كاربران و همچنین با درج شماره كارت بانكی از كاربران تقاضای یاری و كمك در راستای رفع مشكلات خود دارند.

وی بیان داشت: كلاهبرداران مالی با ایجاد صفحات مختلف در فضای مجازی خواستار كمك كاربران در زمینه های ازدواج، درمان، پرداخت هزینه سرویس مدارس و ... می شوند كه ضرورت دارد تا شهروندان به این موضوع بیشتر توجه داشته باشند و تحت تاثیر چنین مواردی قرار نگیرند.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی با اشاره به اینكه كلاهبرداران با انجام عملیات های روانی مجازی، ترغیب، قسم دادن افراد و قول دادن به آنها افراد ساده لوح را مجاب به كمك رسانی می كنند اظهار داشت: متاسفانه افراد با برانگیخته شدن احساساتشان و انتقال وجه به منظور كمك به آنان، به سادگی مورد سوء استفاده كلاهبرداران قرار می گیرند.

کد خبر 2427009