۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۲۱

حجت الاسلام سعید رهایی تأکید کرد:

دانشجو باید پژوهش محور باشد

دانشجو باید پژوهش محور باشد

قم - خبرگزاری مهر: معاون آموزشی دانشگاه مفید قم گفت: دانشجویی فقط آموزش دیدن نیست بلکه پژوهش محوری هم هست، یک دانشجوی خوب باید پژوهش محور باشد، زیاد مطالعه کند، زیاد بنویسد و دستی به قلم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سعید رهایی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه مفید که پیش از ظهر یکشنبه در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به ورود دانشجویان به یک فضای جدید عنوان کرد: دانشگاه دارای فضای خاصی است، در عین حال که محیط بازتری است، اما تکالیف و تعهدات بیشتری را می‌طلبد و دانشجو بایستی اهداف بلندی را برای خویش انتخاب کند و سپس در مسیر آن اهداف، راه بپیماید.

وی افزود: دانشگاه فقط محل تحصیل علم نیست بلکه محل ارتقاء اخلاق، بینش و تجربیات است، در دانشگاه برای دانشجو موقعیت‌هایی رخ می‌دهد که تکرار شدنی نیست و باید از این موقعیت‌ها بهره بگیرید که در واقع یکی از بهترین الگوهای اخلاقی هم نامه 31 نهج البلاغه است، که امیرالمؤمنین علی(ع) خطاب به فرزندش نوشته است.

معاون آموزشی دانشگاه مفید تصریح کرد: افراد طالب علم آموزی و دانشجویان سه دسته‌اند: دانشجویانی که عالم می‌شوند و مدرک هم می‌گیرند، عده‌ای هم فقط مدرک می‌گیرند و علم چندانی ندارند و دسته سوم کسانی هستند که وا می‌مانند که نه مدرک می‌گیرند و نه علمی دارند.

رهایی افزود: دانشجویی فقط آموزش دیدن نیست بلکه پژوهش محوری هم هست، یک دانشجوی خوب باید پژوهش محور هم باشد، زیاد مطالعه کند، زیاد بنویسد و دستی به قلم داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به شهدای دانشجو گفت: شهدای دانشجو برای هدفشان که دفاع از وطن بود وارد عرصه جنگ شدند و دانشجویان امروز باید از آن‌ها درس همت بگیرند.

توسعه شخصیت توسط علم

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید نیز در این مراسم با بیان روایتی مبنی بر اینکه کسی که در طلب علم در می‌آید روی بال ملائکه قدم می‌گذارد، گفت: معنای این حرف این می‌تواند باشد که کسی که در راه کسب علم تلاش می‌کند، قدم بر قوانین و حقایق علم می‌گذارد و در واقع ملائکه بال‌هایشان را زیر قدوم کسی که طالب علم است می‌گسترانند.

حجت الاسلام دکتر مسعود ادیب ادامه داد: علم آموزی شخصیت انسان را توسعه می‌دهد، دانشجو در دانشگاه با کار جمعی و اخلاق اجتماعی به طور ملموس آشنا می‌شود، در طول دوران دانشجویی یاد می‌گیرد با چالش‌های ناشی از زندگی جمعی چگونه کنار بیاید و مشکلات خویش را حل نماید و درست انتخاب کند و تصمیم بگیرد.

استاد فلسفه دانشگاه مفید تصریح کرد: در دانشگاه باید فعالیت علمی و فعالیت فرهنگی در کنار هم باشند و دانشجو باید وارد عرصه اجتماع بشود و حتی فعالیت سیاسی هم داشته باشد اما نه حزب گرایی، زیرا دانشگاه محل علم است نه حزب گرایی.

کد خبر 2379487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha