۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۳

"نیکخواه بهرامی" در گفتگو با خبرگزاری فرانسه؛

تمام میزبانی‎ها را به چین می‎دهند/ بسکتبال می‌خواهد ورزش شماره 2 ایران شود

تمام میزبانی‎ها را به چین می‎دهند/ بسکتبال می‌خواهد ورزش شماره 2 ایران شود

کاپیتان تیم ملی بسکتبال از مسئولان این رشته در آسیا درخواست کرده میزبانی جام ملتهای آسیا را به ایران بدهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، صمد نیکخواه بهرامی در حال حاضر با تیم ملی ایران در اینچئون کره جنوبی به سر می برد. ایران از سال 2007 تا به حال سه بار (ژاپن 2007، چین 2009 و فیلیپین 2013) قهرمان جام ملتهای آسیا شده است.

نیکخواه بهرامی معتقد است اکنون زمان آن فرا رسیده که میزبانی این رقابتها در سال 2017 را به ایران بدهند.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: فیفا باید میزبانی رقابتهای قهرمانی آسیا را به ما بدهد. چنانچه شما تمام بازی‎های مهم را ببینید، آنها همیشه میزبانی را به چین می دهند. بازی های مقدماتی المپیک به میزبانی چین برگزار می شود، مقدماتی جام جهانی در چین انجام می شود و رقابتهایی که چندان مهم نیست را به کره و ژاپن و فیلیپین می دهند.

نیکخواه بهرامی گفت: ما از پس انجام میزبانی برمی آییم. از سال 2007 تیم ما قهرمانی های زیادی در آسیا کسب کرده است. ایران از امکانات بالایی در این زمینه برخوردار است.

دوره بعدی رقابتهای قهرمانی آسیا به میزبانی چین برگزار خواهد شد. این رقابتها حکم انتخابی المپیک را هم دارد و تیم قهرمان به طور خودکار به المپیک 2016 ریو راه پیدا می کند.

رقابتهای قهرمانی آسیا در سال 2017 حکم انتخابی قهرمانی جهان در سال 2018 را هم دارد. نیکخواه بر این باور است که تماشاگران ایرانی باید این فرصت را پیدا کنند تا تیمشان را در خانه تشویق کنند.

وی گفت: ما قهرمانی های زیادی به دست می آوریم اما مردم این قهرمانی ها را از طریق تلویزیون تماشا می کنند. نمی دانم چرا هرگز میزبانی رقابتهای مهم به ما داده نمی شود. مردم ایران عاشق بسکتبال هستند و به سالن می آیند تا تیم خود را تشویق کنند. اگر به همه قهرمانی های ایران نگاه کنید متوجه می شوید که ما بیشتر موفقیت‎های خودمان را در خارج از ایران به دست آورده ایم. مردم ما می خواهند این مسابقات را در داخل کشور ببینند.

نیکخواه بهرامی با توجه به رشد بسکتبال در ایران در ادامه تصریح کرد: فوتبال ورزش شماره یک در ایران است. همه کشورهای دنیا عاشق فوتبال هستند. اما بسکتبال در حال حاضر در رقابت با والیبال تلاش می کند تا ورزش شماره دو باشد. همه جا در ایران زمین بسکتبال به چشم می خورد.

وی که سابقه بازی در تیم های فوجیان چین و مهرام ایران را دارد، گفت: نمی دانم آیا اصلا سال آینده من برای ایران بازی می کنم با نه و شاید به دلیل مشکل بودن کار، از تیم ملی خداحافظی کنم. البته هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته ام.

صمد نیکخواه بهرامی در پایان اظهار داشت: پس از بازی های لیگ، در چند مسابقه دوستانه شرکت کردیم و سپس به جام جهانی اسپانیا رفتیم و اکنون باید طی 9 روز متوالی در بازی های آسیایی به میدان برویم. وقتی بازی های اینچئون تمام شود ما 10 روز دیگر در لیگ چین بازی هایمان آغاز می شود.

کد خبر 2380041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha