۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۸

گزارش خبرنگار مهر از اینچئون؛

هر چهار فرنگی‌کار ایران برای برنز می‌جنگند/ فینالیست‌ها مشخص شدند

هر چهار فرنگی‌کار ایران برای برنز می‌جنگند/ فینالیست‌ها مشخص شدند

دور مقدماتی رقابتهای اوزان 66، 75، 85 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی اینچئون در حالی برای تیم ملی کشتی ایران به پایان رسید که هر چهار نمایندگان کشورمان از راهیابی به فینال بازماندند تا بعد از ظهر امروز برای کسب مدال برنز به میدان بروند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، افشین بیابانگرد در وزن 66 کیلوگرم در دور نخست مقابل "روسلان تساریف" از قرقیزستان با اقتدار با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد مقابل "هان سو ریو" قهرمان جهان از کره‌جنوبی در یك مبارزه نزدیك و باناداوری با نتیجه 3 بر صفر شكست خورد.

البته با توجه به حضور حریف کره‌ای بیابانگرد در دیدار فینال، وی نیز راهی گروه شانس مجدد شد و در این گروه حریفی از چین را از پیش رو برداشت و به دیدار رده‌بندی رسید. بیابانگرد برای كسب مدال برنز با "المراد تسمراداف" از ازبكستان نفر سوم جهان مصاف خواهد داشت.در این وزن  "هان سو ریو" از كره جنوبی و "ری تو ماتسوموتو" از ژاپن فینالیست شدند.

در وزن 75 کیلوگرم پیام بویری نایب قهرمان جوانان جهان در نخستین تجربه حضور در چنین رقابتهای سطح بالایی در  رده بزرگسالان، در دور اول مقابل "نوربک خاشیمبیکوف" از ازبکستان در یك كشتی زیبا و دیدنی با نتیجه 9 بر 5 به برتری دست یافت. وی در دور دوم مقابل "سینگ گورپرت" از هند با نتیجه 7 بر 2 به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

بویری در این مرحله مقابل "تاكاهیرو كاناكوبو" از ژاپن در حالیكه مبارزه پایاپایی با حریف داشت به دلیل اخطار دوم، یك امتیاز از دست داد و با حساب یك بر یك، نتیجه را واگذار كرد. داوران در یك دقیقه پایانی با قطع كردن مداوم كشتی به حریف ژاپنی اخطار ندادند تا این جوان شایسته خوزستانی تمرکز خود را برای اجرای فنون از دست بدهد و درنهایت راهی دیدار رده‌بندی شود.

حریف پیام بویری در دیدار رده‌بندی "امانلی آتایف" از تركمنستان است. در این وزن "كاناكوبو" از ژاپن و "كیم هیو وون" از كره‌جنوبی قهرمان المپیك فینالیست شدند.

در وزن 85 کیلوگرم مجتبی کریم‌فر در دور نخست مقابل "آمی شاهین" از اردن با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید، اما در دور بعد مقابل "سی یئول لی" از کره‌جنوبی در حالیكه تا دقیقه 5:20 از حریف با نتیجه 5 بر یك پیش بود با ناداوری سه اخطاره شد. با توجه به حضور این حریف كره‌ای در دیدار فینال، كریم‌فر راهی گروه شانس مجدد شد که در این مرحله " اوكا تایچی" از ژاپن را شکست داد و به دیدار رده بندی رسید.

کریم‌فر در مرحله رده‌بندی، برای كسب مدال برنز باید به مصاف "آزات بیشی بیكوف" از قرقیزستان برود. در این وزن "سی یئول لی" از كره‌جنوبی و  "رستم آساكولوف" از ازبكستان فینالیست شدند.

در وزن 130 کیلوگرم بشیر باباجان‌زاده در دور نخست "داهارمندر دلال" از هند را با اجرای چهار بارانداز زیبا و با نتیجه 8 بر صفر شكست داد، اما در دور دوم مقابل "نورماخان تینالیف" از قزاقستان نفر سوم جهان، دارنده مدال طلای بازیه‌ای آسیایی گوانگجو و قهرمان آسیا با نتیجه یك بر صفر شكست خورد. در این مبارزه با دادن اخطار دوم به باباجان‌زاده، یك امتیاز به حریف رسید و داوران در یك دقیقه پایانی مبارزه اخطاری به تنالیف ندادند.

با توجه به حضور تنالیف در دیدار پایانی، بشیرباباجان زاده هم به گروه شانس مجدد راه یافت و در این گروه با شکست "ابرار بیك ماماسولیف" از ازبكستان به دیدار رده‌بندی رسید. باباجانزاده ظهر امروز برای كسب مدال برنز با "مراد رامونوف" از قرقیزستان سرشاخ می‌شود. در این وزن "تنالیف" از قزاقستان و  "یانگ مین كیم" از كره‌جنوبی فینالیست شدند.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

کد خبر 2381632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha