۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

باید نمایشگاه کتاب دفاع مقدس را تقویت کرد

باید نمایشگاه کتاب دفاع مقدس را تقویت کرد

وزیر ارشاد در بازدید از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس گفت: قطعا باید این نمایشگاه را تقویت کرد تا هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی جنتی در بازدید از پنجمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در سخنانی گفت: سال گذشته نیز در چهارمین دوره این نمایشگاه شرکت کردم و خوشبختانه کارهای ارزنده‌ای از آثار دفاع مقدس در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی اظهار داشت: مخاطبانی که از این نمایشگاه بازدید می‌کنند، می‌توانند مستقیماً آثار خوب حوزه دفاع مقدس را ببینند به خصوص خاطرات شهدا که جزو کارهای جذاب است.

وزیر ارشاد ادامه داد: در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس همچنین کتاب‌هایی درباره تاریخ جنگ، جغرافیای جنگ، عملیات‌های جنگ و .... نیز عرضه شده است که کارهای ارزنده‌ای به شمار می‌رود.

جنتی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داریم، تصریح کرد: قطعا با زنده نگه داشتن این فرهنگ می‌توانیم در زمینه‌های دیگر نیز موثر باشیم؛ همچنین باید از فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه سیاسی نیز استفاده کنیم.

وی گفت: قطعاً با حضور در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس خاطرات بسیاری به ذهن انسان متبادر می‌شود و آثار این نمایشگاه شامل خاطرات شهدا، رزمندگان و جانبازان که همان شهدای زنده هستند، می‌شود.

وزیر ارشاد با بیان اینکه یکی از غرفه‌های نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در طول یک سال 77 کتاب چاپ کرده بود، تصریح کرد: قطعاً باید این نمایشگاه را تقویت کرد تا هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود.

جنتی ادامه داد: در طول سال نمایشگاه‌های کتاب مختلفی در کشور برگزار می‌شود که استقبال خوبی نیز از آنها می‌شود.

وی از رسانه‌ها از جمله رادیو کتاب هم خواست تا در گسترش فرهنگ کتابخوانی بکوشند چرا که به گفته جنتی کتابخوانی در کشور پایین‌تر از حد مطلوب است و باید این حوزه را پوشش دهیم.

وزیر ارشاد تاکید کرد: قطعا کتابخوانی پایه اساسی کشور به شمار می‌رود و باید آن را تقویت کنیم.

کد خبر 2381644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha