۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۱۳

«آیا می‌دانید؟» در شبكه دو

«آیا می‌دانید؟» در شبكه دو

مدیر گروه فرهنگ و هنر شبكه دو اعلام کرد پخش مجموعه آیتم‌های کوتاه گرافیكی و اطلاعات محور در «آیا می دانید؟» شبکه دو سیما آغاز شد.

مهدی كریمی مدیر گروه فرهنگ و هنر شبكه دو با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: در این موشن گرافیک، مجموعا 100 آیتم 30 ثانیه‌ای در 9 حوزه ‌الگوی مصرف‌، ‌صنعت و اقتصاد‌، ‌محیط زیست‌، ‌بهداشت و سلامت‌، ‌امور شهری‌، ‌علم و فن آوری‌، ‌فرهنگ و هنر‌، ‌اجتماعی‌ و ‌دولت و سیاست‌ تولید شده که پخش روزانه پنج آیتم از این تولیدات در كنداكتور شبكه دو قرار دارد.

وی افزود: این موضوعات در یک دسته بندی کلی به 2 دسته تقسیم می‌شود که بخشی مربوط به هشدارها و بخش دیگر بیان اطلاعات موردنیاز و یا موردپسند جامعه ایرانی و نیز دستاوردهای کشور در عرصه‌های مختلف است.

مدیر گروه فرهنگ و هنر شبکه دو با تاکید بر اینکه جذابیت و خلاقیت در شکل کار، کوتاه و فشرده بودن اطلاعات و نیز محتوای متنوع، متقن و همراه با ارائه اعداد و ارقام از جمله ویژگی‌های کار است، یادآور شد: امیدواریم این کار مورد پسند مردم واقع شود. متن و موارد پخش شده این آیتم در سایت (www.ayamidanid.org) قرار داده شده است.

کریمی یادآور شد: احمد قدیری تهیه‌كنندگی میان برنامه‌های «آیا می‌دانید» را بر عهده دارد و این برنامه با همكاری گروه فرهنگ و هنر شبكه دو و سازمان فضای مجازی سراج تولید شده است.

وی درباره موضوعات آیتم‌های «آیا می‌دانید» که پخش خواهند شد، اظهار کرد: موضوعاتی که پخش خواهند شد متناسب با مناسبت‌های تقویمی و اولویت‌های شبكه دو به عنوان شبكه كودک و خانواده صورت می‌گیرد و در هفته پیش رو موارد زیر پخش می‌شود:

متوسط مصرف آب خانگی در جهان 150 لیتر در روز و در ایران 190 لیتر است (الگوی مصرف، مشكل كم آبی در كشور)

ایران و مصر به ترتیب با 5200 و 5100 سال قدمت، دارای کهن‌ترین تمدن‌های جهان است (فرهنگ و هنر،‌ جهانگردی)

ایران با ضریب رشد علمی 20% رتبه‌ اول رشد علمی در جهان را با 11 برابر میانگین جهانی به خود اختصاص داده است (علم و فناوری؛‌ بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها)

با نصب قطعات کاهنده مصرف آب، مصرف آب خانه‌ شما 22% کاهش می‌یابد. (الگوی مصرف، مشكل كم آبی در كشور )

ایران با 8000 شهید و 60 هزار جانباز شیمیایی، بزرگترین قربانی سلاح‌های شیمیایی در جهان و دومین قربانی بزرگ سلاح‌های نامتعارف بعد از ژاپن است (دولت و سیاست،‌ هفته دفاع مقدس)

در صورت ادامه‌ روند کنونی زاد و ولد در کشور، جمعیت 77 میلیونی ایران، تا سال 1450 به 56 میلیون و تا سال 1480 به 31 میلیون نفر کاهش خواهد یافت (اجتماعی، سیاست‌های جمعیتی)

4400000 دانشجو در 2500 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی کشور مشغول به تحصیل است (علم و فناوری،‌ بازگشایی دانشگاه‌ها)

ایران جزء 4 کشور دارای دانش درمان نوین ناشنوایی در جهان است (علم و فناوری،‌ روز ناشنوایان)

سهم ایران از جذب گردشگر خارجی 2.5 میلیون نفر در سال است (صنعت و اقتصاد،‌ روز  جهانگردی)

سالانه 1000 میلیارد تومان هزینه‌ چاپ کتب درسی آموزش و پرورش در ایران است (صنعت و اقتصاد،‌بازگشایی مدارس)

کد خبر 2381712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha