۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۵

گزارش خبرنگار مهر از اینچئون؛

هاشمی: پرونده عبدولی به دادگاه حکمیت ورزش رفت/ طلای خدابخشی چسبید

هاشمی: پرونده عبدولی به دادگاه حکمیت ورزش رفت/ طلای خدابخشی چسبید

رئیس کمیته ملی المپیک ضمن ابراز خوشحالی از مدال طلای خدابخشی از پیگیری پرونده حق کشی دیدار سعید عبدولی با حریف کره‌ای در دادگاه حکمیت ورزش خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، کیومرث هاشمی با اشاره به مدال خدابخشی تکواندوکار ایرانی در بازی‌های آسیایی اینچئون، اظهار کرد: مدال طلای خدابخشی به من خیلی چسبید و دلنشین بود چراکه انصافا وی عالی مبارزه کرد و مقتدرانه به برتری رسید و اصلا اجازه فکر کردن به حریفان نداد. عملکرد تکواندوی ایران تا امروز خوب بوده و امیدوارم در 2 روز آینده نیز بازهم این تیم طلایی شود. جا دارد طلای خدابخشی را به مردم تبریک بگویم.

وی با اشاره به پیگیری پرونده ناداوری علیه عبدولی افزود: بعد از ناداوری و اجحاف آشکاری که در حق کشتی گیر شایسته ایران در دیدار نیمه نهایی صورت گرفت، اعتراض خود را به ستاد برگزاری، شورای المپیک آسیا و فدراسیون جهانی کشتی اعلام کردیم.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: خوشبختانه پیگیری‌ها ادامه دارد و امروز توانستیم پرونده را به شورای حکمیت ورزش (CAS) ارجاع دهیم تا ان‌شا‌ء الله حق از دست رفته را باز گردانیم. انصافا دست اندرکاران شورای المپیک نیز با توجه به تعدد شکایت‌های این چنینی از سوی چند کشور دیگر در کشتی، بوکس و تکواندو پیگیر این موضوع هستند و به نتیجه بخش بودن پیگیری‌ها امیدوارم.

وی یادآور شد: گرچه ممکن است به دلیل بروز این مشکل در دیدار نیمه‌نهایی امکان بازگرداندن مدال طلا خیلی کم باشد اما تا زمانیکه مصوبات این حق خوری مسلم محروم و تنبیه نشوند، دست از پیگیری بر نمی‌داریم. فیلم کامل دیدار به همراه تمامی مستندات لازم امروز توسط شهنازی دبیر کل کمیته و خانم اسلامیان در اختیار دادگاه حکمیت ورزش قرار گرفت تا بررسی‌ها و قضاوت لازم روی اعتراض ما صورت پذیرد.

هاشمی در پایان گفت: همانگونه که پیش از این نیز گفتم برنز عبدولی برای ما حکم طلا را دارد و مطمئنم این کشتی گیر در میادین بزرگ پیش رو همانند جهانی و المپیک ریو برای ما افتخارآفرینی خواهد کرد.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

 

کد خبر 2381844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha