۱۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۶:۴۰

نجفی:

جبران خسارت باغات چاي گیلان بصورت جدي پيگيري مي شود

جبران خسارت باغات چاي گیلان بصورت جدي پيگيري مي شود

رشت – خبرگزاری مهر: استاندار گیلان گفت: بحث جبران خسارت باغات چاي استان بصورت جدي از طريق وزارت كشور، وزارت جهاد كشاورزي و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئیس جمهوری پيگيري خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی عصر پنجشنبه در نشست هماهنگي مديريت بحران با اشاره به پيش بيني هواشناسي در مورد بارش سنگين و شديدباران در چند روز آينده بر بسيج و آمادگي كامل فرمانداري ها و دستگاه هاي اجرايي تاكيد كرد.

وی همچنین با بيان اينكه هرساله در فصل هاي پائيز و زمستان  با بارش هاي شديد باران و آبگرفتگي معابر در مناطق مختلف براي مردم مشكلاتي ايجاد مي شود، اظهارداشت: با توجه به گزارش هواشناسي و احتمال بارش شديد باران در چند روز آينده، فرمانداري ها و دستگاه هاي اجرايي ذيربط با آمادگي كامل تمامی امكانات را  براي مقابله با آبگرفتگي معابر بكار گيرند.

نماينده عالي دولت در گيلان با بيان اينكه با درس گرفتن از تجارب سال هاي گذشته اين آمادگي بايد براي تمام روزهاي پائيز و زمستان حفظ شود، گفت: لايروبي كانال هاي  هدايت آب هاي سطحي و رودخانه ها، برگزاري منظم جلسات مديريت بحران در شهرستان ها، اجراي 48 پروژه هدايت آب هاي سطحي در 12 شهر در يكسال اخير از جمله اقداماتي بوده كه به منظور كنترل حوادث احتمالي در استان انجام شده است.

وي افزود: امسال 33 ميليارد ريال نيز براي خريد ماشين آلات سنگين تخصيص يافت كه با اين اعتبار 25 دستگاه براي مقابله با حوادث احتمالي خريداري شد.

نجفی با اشاره به مزيت منطقه آزاد انزلي براي ورود ماشين آلات سنگين به منظور تقويت ناوگان حمل و نقل عمومي اظهارداشت: از اين مزيت باید به خوبي بهره برد چرا كه خودروهايي كه از اين منطقه وارد شود حداقل 40 درصد قيمت كمتري دارد.

وی در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برگزاري نشست هاي مختلف در وزارت كشور به منظور مقابله بازمين خواري و حفاظت از جنگل ها به 506 مورد آتش سوزي منابع طبيعي در نيمه نخست امسال اشاره كرد و گفت: اعتبارات ملي خوبي در اين بخش اختصاص يافته است ضمن اينكه از منابع طبيعي هم مي خواهيم آموزش هاي همگاني براي پيشگيري از اين حوادث را با استفاده از ظرفيت رسانه ها انجام دهد.

استاندار گيلان در ادامه به خشكسالي باغات چاي هم اشاره كرد و یادآورشد: بحث جبران خسارت باغات چاي بصورت جدي از طريق وزارت كشور ، وزارت جهاد كشاورزي ومعاونت برنامه ريزي ونظارت راهبردي رئیس جمهوری پيگيري مي شود.

کد خبر 2382476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha