۱۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۲

حجت الاسلام روحانی نیا:

تقویت باورهای دینی جوانان از رسالت های مهم هیئت های مذهبی است

تقویت باورهای دینی جوانان از رسالت های مهم هیئت های مذهبی است

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تقویت باورهای دینی مردم به خصوص نسل جوان از مهم ترین وظایف و رسالت های هیئات مذهبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا پنجشنبه شب در چهارمین نشست شورای هیئات مذهبی خراسان شمالی بر تقویت جایگاه هیئت های مذهبی در جامعه تأکید کرد و افزود: مهمترین و بزرگ ترین پایگاه دینی در جامعه اسلامی هیئت ها و محافل مذهبی هستند که محل آموزش تعالیم دینی و گرامیداشت شعائر الهی و دینی به شمار می روند.

وی اظهار داشت: هیئت مذهبی تشکلی مردمی با هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت و زنده نگه داشتن سنت عزاداری در ایام شهادت است و مسئول هیئت مذهبی باید معتقد، پایبند به دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی باشد.

حجت الاسلام روحانی نیا تصریح کرد: تقویت ایمان، مبانی دینی و معنوی مردم و جوانان در کاهش آسیب ها موثر بوده و کسی که از پایه های دینی و ارزشی قوی برخوردار است به طور حتمی هیچ موقع به دنبال مسائل سوء فرهنگی و ناهنجاری ها کشیده نمی شود.

دبیرستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان اضافه کرد: هیئت های عزاداری از بدو تاسیس تاکنون و در گذر تاریخ دچار تغییر و تحولاتی شده اند که به خواست پروردگار و همت عزاداران حسینی(ع) این تغییر و تحولات تاثیری بر روی ادامه فعالیت این هیات ها نداشته است.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به جایگاه و اهمیت شورای هیئت های مذهبی گفت: شورای هیئت های مذهبی نقش بسزایی در هدایت تشکل ها مردمی داشته و هیئت های مذهبی با توجه به مردمی بودن کارکرد خوبی در ارتقاء سطح فرهنگی مردم دارند و به همین دلیل نیز نیاز به توجه بیشتری در این زمینه به این مجموعه ها و تشکل های مردمی است.

به گفته وی تقویت باورهای دینی مردم به خصوص نسل جوان از مهم ترین وظایف و رسالت های هیئات مذهبی است.

مدیر کل تبلیغات  اسلامی در پایان تصریح کرد: باید در مقابل توطئه های دشمنان اقدامات تقابلی مناسب داشته و از سویی نباید فراموش کنیم که بهترین روش مقابله روش دینی و اثباتی است.

کد خبر 2382642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha