۱۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۳

به منظور ذبح بهداشتی/

کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان در عید قربان خدمات رایگان ارایه می‌کنند

کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان در عید قربان خدمات رایگان ارایه می‌کنند

زاهدان –خبرگزاری مهر: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور ارایه خدمات مطلوب و رعایت شاخص‌های بهداشتی تمامی کشتارگاه های سیستان و بلوچستان در راستای ذبح دام های قربانی و نذورات مردم خدمات رایگان ارایه می‌کنند.

غلامرضا سرگزی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آنجا که پیش‌بینی می‌شود به مناسبت عید سعید قربان تعداد 300 هزار راس دام سبک توسط شهروندان مردم استان در عید سعید قربان به منظور نذورات مورد ذبح قرار گیرد لذا سازمان دامپزشکی تمهیدات جدی را به منظور نظارت و ذبح بهداشتی این تعداد دام در نظر گرفته است.

وی گفت: در این راستا به شهروندان توصیه می شود با توجه به اینکه ذبح دام در خارج از کشتارگاه علاوه بر خطر شیوع بیماری‌های مشترک، برخی مشکلات زیست محیطی ایجاد می کند دام قربانی خود را به کشتارگاه منتقل و از خدمات بهداشتی کشتارگاه‌ها به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در این راستا تعداد 52 گروه دامپزشکی در روز عید سعید قربان فعال هستند ادامه داد: 52 گروه ثابت و سیار این اداره برای ارائه خدمات به مردم سراسر استان و نظارت بر نحوه ذبح دام های قربانی در روز عید سعید قربان آماده فعالیت شده‌اند.

وی افزود: به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان و افزایش ذبح دام‌ها تعداد 166 نیروی انسانی متشکل از 35 دکتر دامپزشک، 117 بازرس گوشت و 14ناظر ذبح شرعی در قالب 29 گروه سیار و 23 گروه ثابت به بازرسی و نظارت بر دام‌های قربانی در روز عید قربان در استان را بر عهده دارند.

سرگزی اظهار داشت: گروه های دامپزشکی به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان گوشت قربانی و تامین بهداشت عمومی با هماهنگی‌های انجام شده با استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها و ائمه جماعات و بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد کار نظارت را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در روز عید سعید قربان تمامی کشتارگاه های استان فعال و آماده ارائه خدمات بهداشتی خواهند بود افزود:دامپزشکی استان در روز عید سعید قربان آماده ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات مردم از طریق شماره تلفن 1512 است.

 

 

کد خبر 2383260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha