۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۸:۴۷

داوری که به هزینه خودش سه ستاره شد؛

فدراسیون بوکس از داورانش حمایت کند/ موفقیت یک ایرانی در ایتالیا

فدراسیون بوکس از داورانش حمایت کند/ موفقیت یک ایرانی در ایتالیا

بابک بردبار تنها نماینده ایران در سمینار بین المللی داوری بوکس در ایتالیا می گوید تمام هزینه سفر به ایتالیا را خودش پرداخت کرده است. وی که در این سمینار با اخذ نمرات بالا در تست های متفاوت شاگرد اول شد حالا تنها داور سه ستاره فدراسیون بوکس ایران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سمینار بین المللی داوری بوکس در حالی در سیسیل ایتالیا برگزار شد که تب و تاب بازی های آسیایی اینچئون حضور تنها نماینده ایران در این سمینار را در میان رسانه های داخلی کمرنگ کرد.

در حالی که اهالی بوکس هر سال و با حضور در هر تورنمنت و مسابقه از قهرمانی آسیا گرفته تا المپیک و بازی های آسیایی از ناداوری نسبت به بوکسورهای ایرانی گلایه می کنند به نظر می رسد هیچ تلاشی هم برای افزایش جایگاه داوران در مجامع بین المللی، افزایش سطح علمی آنها و در نتیجه نفوذ داوران ایرانی در کنفدراسیون بوکس آسیا و آیبا صورت نمی‌گیرد.

بابک بربار که حالا تنها داور سه ستاره بوکس ایران به حساب می آید در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به همین موضوع اظهار کرد: خوشبختانه موفق شدم به عنوان نماینده ای از ایران در سمینار بین المللی بوکس دمیا حضور پیدا کنم. در پایان این سمینار به نفرات برگزیده در بوکس آماتور سه ستاره نائل می شد که من موفق شدم با کسب بالاترین نمره در همه آیتم ها هر 14 رای صددرصد را به خودم اختصاص دهم و در تست کتبی نیز به هر 100 سوال پاسخ صحیح دادم و به عنوان شاگرد اول این سمینار معرفی شدم.

دست هایی که از جیب بیرون نمی آیند، انتظاراتی که سر به فلک کشیده است
مسئولان فدراسیون و پیشکسوتان و کارشناسان بوکس در حالی از ضربه های بوکس ایران از داوری می گویند که به جای آن می توانند قدمی برای این ضعف قدیمی و زخم کهنه در این رشته بردارند. چگونه می شود که در سراسر کشور تنها یک داور سه ستاره بوکس داریم که او هم با هزینه شخصی خودش و پیگیری هایی که داشته موفق به کسب این رتبه در داوری شده است.

بردبار با اشاره به همین موضوع گلایه ای هم از مسئولان کرد و گفت: هزینه این سفر را خودم پرداخت کردم و هیچ کس حتی یک ریال هم به من کمک نکرد، نه فدراسیون و نه اداره کل ورزش و جوانان گیلان و نه هیات بوکس استان. من با علاقه ای که داشتم با صرف هزینه شخصی راهی این سمینار شدم و اصلا هم پشیمان نیستم چرا که به هدفی که می‌خواستم رسیدم.

در این زمینه همایون اردلان رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون بوکس هم از پاسخ به هرگونه سوال در مورد داوری شانه خالی کرد. 

مدرک سه ستاره بردبار به گفته خودش چند روز دیگر به دست وی می رسد. او می تواند با این مدرک در رقابت های بزرگ از قهرمانی آسیا گرفته تا قهرمانی جهان و المپیک قضاوت کند. برای رسیدن به قدرت های برتر آسیا نیاز داریم تا در داوری نفوذ داشته باشیم. برای نفوذ در داوری هم نیاز داریم تا به داورانمان بها بدهیم.

بوکس هرچقدر هم در مشکلات مالی غرق باشد باید سهمی از بودجه خود را به بخش داوری اختصاص دهد. ما هرچقدر هم نماینده در فینال مسابقات بوکس داشته باشیم بدون داوران شناخته شده تاثیری بر تیم داوری نظردهنده در مسابقات نخواهم داشت.

بوکس ایران رینگ را در مبارزه های پایاپای و نزدیک به حریفان واگذار می کند چون در داوری نفوذ ندارد. فدراسیون بوکس باید برای آموزش داوران و به روز کردن دانش آنها هزینه کند چرا که همه داوران نمی توانند از جیب خودشان به کلاس های آموزشی بروند.

کد خبر 2383285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha