۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۹:۳۱

همایش کشوری«پژوهش ماموریت گرا کلید تعامل صنعت و دانشگاه» در دانشگاه اراک برگزار مي شود

همایش کشوری«پژوهش ماموریت گرا کلید تعامل صنعت و دانشگاه» در دانشگاه اراک برگزار مي شود

اراك- خبرگزاري مهر: برای ارتباط دادن بیشتر صنعت و دانشگاه و ورود یافته های علمی به صنایع، همایش کشوری «پژوهش ماموریت گرا کلید تعامل صنعت و دانشگاه»، پانزدهم و شانزدهم مهرماه در دانشگاه اراک برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اراک عصر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در این همایش که باحضور اندیشمندان و صاحبنظران کشوری و استانی برگزار خواهد شد مشکلات و موانع و نحوه تعامل بین صنعت و دانشگاه بررسی و آسیب شناسی می شود.

علیرضا فضلعلی ارائه راهکارهای مناسب برای پژوهش های دانشگاهی ارتباط بین دانشگاه و صنعت، تبیین جایگاه صنعت در ارتقای شاخص های آموزش مهارت محور در دانشگاه ها و جایگاه پژوهش های ماموریت گرایی دانشگاهی را از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی بيان كرد: از مجموع مقاله های ارسالی به دبیرخانه همایش18 مقاله به صورت شفاهی و 24 مقاله به صورت کتاب در این همایش ارائه خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اراک گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای فن آورانه پیشرفته و رونمایی از سند نقشه راه پژوهش و تعیین اولویت های پژوهشی در دستگاه های اجرایی استان از برنامه های جانبی این همایش است.

وجود 80 واحد دانشگاهي در استان

وی با بيان اینکه 80 واحد دانشگاهی در استان وجود دارد،‌افزود: ارتباط میان این 2حوزه با یکدیگر بسیار کمرنگ است و هم دانشگاهیان همیشه بخش صنعت را مانع این ارتباط می دانند و هم صنعت نیز عکس این موضوع را بیان می کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اراک با اشاره به محورهای این همایش تصریح کرد: از جمله این محورها آسیب شناسی ساختار فعلی پژوهش و فناوری در دانشگاه ها، مسائل زیست محیطی منطقه و جایگاه دانشگاه در کاهش پیامدها و تبیین جایگاه صنعت در ارتقای شاخص های آموزش مهارت محور است.

 

کد خبر 2383421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha