۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰

لقمانی:

90 درصد روستاهای استان فارس دارای طرح هادی هستند

90 درصد روستاهای استان فارس دارای طرح هادی هستند

شیراز – خبرگزاری مهر: مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: 90 درصد روستاهای استان فارس دارای طرح هادی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی لقمانی پیش صبح دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز روستا تاکید کرد: بیش از 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار فارس دارای طرح هادی هستند و امیدوارم در سال جاری 10 درصد باقی مانده مطالعات طرح ها به انجام و اتمام برسد.

وی تصریح کرد: دو هزار و 200 روستای فارس مطالعات طرح های  هادی انجام و به اتمام رسیده و برخی از این روستاها که 10 سال عمر طرح هادی آنها به اتمام رسیده بحث بازنگری را دنبال می کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: اجرای طرح هادی 880 مورد در سطح روستاهای استان محقق شده که مباحث مربوط به معابر و آسایش در اولویت قرار دارد.

لقمانی افزود: بهبود سطح رفت و آمد و آرامش روستاها را به دنبال می کنیم که امیدوایم در برنامه شش با حساسیت بیشتر دیده شود.

وی با بیان اینکه در بخش واگذاری زمین به روستاییان نیز پیشرفت های چشمگیری داشته ایم، گفت: بیش از 80 هزار قطعه زمین به روستاییان واگذار شده و صدور اسناد مالکیت نیز مد نظر قرار دارد که در بخش تولید و اقتصاد در نظام بانکی و قضایی بسیار موثر است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس تصریح کرد: 235 هزار جلد سند به روستاییان اهدا و 70 درصد منازل مسکونی روستایی دارای سند شده اند.

لقمانی تاکید کرد: در بحث مسکن نیز تا به امروز بیش از 132 هزار واحد طی برنامه چهارم و پنجم بهسازی شده و این روند در حال استمرار است.

وی یادآور شد: سقف تسهیلات از 12 به 15 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و کارمزد نیز با گذشته تفاوت نکرده که امیدوارم 15 هزار سهمیه اولیه سال 93 هر چه سریعتر اجرایی شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: به مناسبت روز روستا 22 طرح هادی با اعتبار 33 میلیارد ریال در فارس به بهره برداری می رسد.

لقمانی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص تبدیل روستاها به شهر نیز گفت: تبدیل به شهر شدن روستا یک بحث فرهنگی است که رسانه ها باید کمک کنند تا مشکلات فرهنگی برطرف شود توسعه ناعادلانه و رشد سریع و استقرار مراکز بزرگ اقتصادی در شهرها جاذبه ایجاد کرده در حالیکه باید مراقب بود که فرهنگ روستایی بیش از این دچار خدشه نشود.

وی تاکید کرد: خوشحال نیستیم که روستاها به شهر تبدیل شوند زیرا شهر شدن باید با امکانات و ظرفیت همراه باشد که خیلی از نقاطی که تبدیل به شهر شده اند ظرفیت اقتصادی در آنها وجود ندارد.

کد خبر 2383869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha