۱۶ مهر ۱۳۹۳، ۹:۵۵

نشر افق «رئال مادرید» را به بازار نشر کشاند

نشر افق «رئال مادرید» را به بازار نشر کشاند

دو رمان «رئال مادرید» و «مگه من چند نفرم؟» نوشته محمد طلوعی و هادی خورشاهیان از سری کتاب‌های رمان نوجوان انتشارات افق، منتشر و راهی بازار نشر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، داستان رمان «رئال مادرید» درباره جمعی از نوجوانان آبادانی است که سودای مسابقه با تیم جوانان رئال مادرید آن‌ها را به کشور امارات و شهر دبی می‌کشاند. اما با رسیدن به دبی، رویاهایشان تبدیل به کابوس می‌شود و حقیقت به تلخی خودش را به آن‌ها نشان می‌دهد. بچه‌ها حتی جایی برای خوابیدن پیدا نمی‌کنند تا این‌که ابو، فوتبالیست قدیمی به کمک‌شان می‌آید و کاری می‌کند که بچه‌ها به زمین مسابقه برسند اما این همه داستان نیست.

محمد طلوعی را بیشتر با آثاری که برای بزرگسالان نوشته می‌‌شناسند و «رئال مادرید» اولین رمانی است که برای نوجوانان نوشته است.

نکته جالبی که درباره این رمان وجود دارد، نامگذاری بخش‌های مختلف آن است که در این نامگذاری از نام و عنوان آثار شناخته‌شده ادبی و سینمایی استفاده شده است. اسامی بخش‌های این رمان عبارت‌اند از:

پنج عمل اصلی، ساعت پله، ته لنج ناخداناصر، سر ِ شیر، سفرهای سندباد، صلاحه، ترکیب طلایی، کجاست پس غزال ما، قلعه‌ی انگلیسی، جزیره‌ی سرگردانی، خدمتکاران اژدها، مریم‌خاله،‌ خدا ابو را پا به توپ آفرید،‌ درخت انجیر معابد، رؤیای آدم‌های کور، خرس وسط، بچه‌دزد بین‌المللی،‌ جمشیدسیاه، چه‌کسی بود صدا زد جمشید، کلید سؤال، آدامس چسبناک، خواب خواهر ِ نانتی، وسط عدل پنبه، وحشت دروازه‌بان از ضربه‌ی پنالتی‌زن چپ‌پا، بازی‌ برگشت، فرار بزرگ، به وقت گرینویچ، خواب‌های خِن.

این کتاب با 136 صفحه، شمارگان 2 هزار و 200 نسخه و قیمت 6 هزار و 500 تومان چاپ شده است.

اما رمان دیگر، «مگه من چند نفرم؟» اثر هادی خورشاهیان است که با آثارش برای نوجوانان شناخته می‌شود. این رمان به همراه تصاویری که مرجان ثابتی آن‌ها را تصویرگری کرده، منتشر شده است. بخش‌های مختلف «مگه من چند نفرم؟» خلاف «رئال مادرید» نامگذاری ندارند و شماره‌گذاری شده‌اند. به این ترتیب، این رمان 19 بخش دارد.

این کتاب که هفتمین رمان این نویسنده برای نوجوانان است،‌ درباره نوجوانی است که مادرش قصد دارد تا مجددا ازدواج کند. راوی کتاب اول شخص و خود نوجوان است و رمان از زاویه دید او روایت می‌شود. خورشاهیان هم در زمینه شعر و هم داستان کوتاه آثاری دارد و جایزه کتاب سال دفاع مقدس و جایزه ادبی یوسف را نیز در کارنامه خود دارد.

«مگه من چند نفرم؟» با 120 صفحه مصور، شمارگان 2 هزار و 200 نسخه و قیمت 5 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

کد خبر 2385301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha