۱۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۰۷

حفظ وحدت بین تشیع و تسنن هدف اصلی تشکیل بنیاد بین المللی غدیر در هرمزگان است

حفظ وحدت بین تشیع و تسنن هدف اصلی تشکیل بنیاد بین المللی غدیر در هرمزگان است

بندرعباس - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی بنیاد بین المللی غدیر نمایندگی هرمزگان گفت: این بنیاد در راستای حفظ و تقویت وحدت میان اهل سنت و تشیع در سال 1382 در هرمزگان تشکیل شد.

محسن خاکی نهاد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بنیاد بین المللی غدیر نمایندگی هرمزگان در راستای احیای مهمترین رویداد تاریخ و زدودن غبار از چهره آن و نیز تبیین مساله ولایت که از محوری ترین مساله در مکتب اهل بیت علیهم اسلام است و در راستای وحدت میان اهل سنت و تشیع در سال 1382 در استان افتتاح شد.

وی افزود: ریاست بنیاد برعهده نماینده ولی فقیه در استان آیت الله نعیم آبادی بوده و مسئولیت اجرایی آن را آقای عارف رحیمی عهده دار هستند.

خاکی نهاد تصریح کرد: این بنیاد در برخی از شهرستانهای استان دارای نمایندگی بوده که براساس اهداف ترسیمی و سند چشم انداز بنیاد در حال فعالیت هستند.

معاون فرهنگی بنیاد بین المللی غدیر ضمن تشریح فعالیت های انجام شده توسط این بنیاد ابرازداشت: بنیاد غدیر، نماد حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران است برهمین اساس و آموزه های مکتب علوی مهمترین هدف در حال حاضر ، با توجه به وضعیت خاص جهان اسلام و درگیرهای درون آن که با محوریت نظام سلطه و به قصد ایجاد تفرقه در میان مسلمین طراحی و اجرا می شود؛ایجاد وحدت و همدلی میان اهل سنت و تشیع با محوریت غدیر وتکیه بر مشترکات آن است.از این رو بنیاد در استان برنامه هایی را پیگیری که برخی را به سامان رسانیده و برخی نیز در حال انجام است.

وی، تبیین، تبلیغ وترویج رویداد عظیم غدیر خم در سطح استان و بکارگیری کلیه ظرفیت های استان را از جمله این برنام ها برشمرد و افزود: حضرت آیت ا... نعیم آبادی ازمحدود فضلایی است که بر منابع اهل سنت مسلط بوده ودر این رابطه و در جهت تشریح حقانیت مکتب علوی براساس منابع اهل سنت بحمدا... توفیقاتی را داشته اند. بدین جهت اولین هدف و بلکه مهمترین آن فرهنگ سازی علوی از طریق علماء و فضلا است.

خاکی نهاد، پیگیری و  راه اندازی دانشگاه امیرالمومنین علیه السلام در مقاطع تحصیلات تکمیلی و تربیت جوانان نخبه، برنامه ریزی گسترده در دهه ولایت از ابتدای عید قربان تا عید غدیرخم با بکارگیری همه امکانات استان در جهت پاسداشت آن، ایجاد بستر و فضای مناسب جهت علاقه مندان فعالیت در حوزه ترویج فرهنگ علوی و حمایت از شکوفایی استعدادهای غدیری را از دیگر برنامه های انجام شده توسط بنیاد بین المللی غدیر عنوان کرد.

معاون فرهنگی بنیاد بین المللی غدر ضمن تشریح برنامه های این بنیاد در سال جاری افزود: در دهه امامت و ولایت امسال که بحول قوه الهی از سیزدهم مهر که مصادف با روز نیروی انتظامی است آغاز و تا بیست دوم مهرماه ادامه خواهد داشت طبق سنوات گذشته برنامه های مفصلی در اقصی نقاط بصورت جشن های مردمی ، همایش های علمی وسایر برنامه هاتدوین و با تلاش همه عاشقان امیرالمومنین در فضایی توام باشادمانی و معنویت و بصیرت افزایی اجرا خواهد شد. برنامه های دهه در دو قالب تدارک شده است که برنامه های ناظر در تبلیغ و ترویج و برنامه های فرهنگ ساز که بزودی تفضیل آنها اعلام خواهد شد از اهم این برنامه هاست.

 

 

کد خبر 2385716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha