۱۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۷:۰۱

گزارش خبرنگار اعزامی مهر؛

بزرگترین تجمع خبرنگاران کتاب در مرکز خبری نمایشگاه فرانکفورت

بزرگترین تجمع خبرنگاران کتاب در مرکز خبری نمایشگاه فرانکفورت

نمایشگاه کتاب فرانکفورت در حالی آغاز به کار کرده است که یکی از نقاط قابل توجه در برگزاری آن وجود یک مرکز خبری قابل توجه برای پوشش اطلاع و اخبار مربوط به این نمایشگاه است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، در شصت و ششمین نمایشگاه بین المللی که روز نخست از خودر ا پشست سر می گذارد 9300 روزنامه نگار از 71 کشور دنیا، نمایشگاه کتاب فرانکفورت را پوشش می‌دهند،‌ که یکی از بزرگترین رویداد رسانه‌ای برای صنعت نشر جهان است.

هر خبرنگار در بدو ورود به پرس سنتر این نمایشگاه ویزیت شده و پس از دریافت کارت شناسایی مخصوص به خود که بر روی آن شناسه دسترسی وی به اینترنت در بخش‌های مختلف نمایشگاه درج شده است، می‌تواند در بخش‌های مختلف این نمایشگاه به اطلاع‌رسانی آنلاین اقدام کند.

یکی از این امکانات اتاق خبر یا همان «newsroom»است. در اتاق خبر، شما یک نمای کلی از تمام کانال‌های ارتباطی نمایشگاه کتاب را می‌توانید مشاهده کنید. در این اتاق باکس‌های متعددی وجود دارد که در مقابل پرداخت 270 یورو به ناشران اجاره داده می‌شود  تااخبار مربوط به خود را در این باکس‌ها قرار دهند،‌ تا خبرنگاران از آن‌ها استفاده کنند.

اتاق خبر همچنین،‌ امکانات متعددی هم‌چون دسترسی به تلفن، فکس، اتصال ISDN، اینترنت، Wi-Fi و ایستگاه‌های کاری PC و یک اتاق عایق صدا برای انجام مصاحبه را برای خبرنگاران مهیا می‌کند. یک تیم مطبوعاتی ویژه نیز آخرین اخبار و اطلاعات را در اختیار خبرنگاران قرار خواهد داد.

نمایشگاه هم‌چنین کانال‌های ارتباطی متعددی را پیش بینی کرده است،‌ که یکی از جالب توجه ترین آنها اهدای دفترچه ای به خبرنگاران است که در آن لیستی از تمامی نشست های خبری نمایشگاه در تمامی ایام برگزاری آن درج شده است.

خبرنامه نیز یکی از این کانال‌های ارتباطی در نمایشگاه است که در آن اخبار کتاب، پیشنهادات، حوادث و سایر رخدادهای نمایشگاه کتاب فرانکفورت به خبرنگاران داده می شود.

خبرنگاران همچنین می توانند از طریق شبکه اجتماعی ما اینجا هستیم یا  « HERE WE ARE»به تمامی نویسندگانی که در آن به مدت دو سال عضو هستند دسترسی داشته و با آنها به تبادل نظر یپردازند.

نمایشگاه برای این شبکه اجتماعی تبلیغات بسیاری کرده است و علاوه بر جای جای سایت،‌ در کلیه تبلیغات نیز این شعار به چشم می‌خورد.

در وبلاگ نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیز اعضا می‌توانند درباره مباحث مختلف پیرامون نشر یادداشت خود را منتشر کنند،‌ نقد آثار عرضه شده،‌ مقالات درباره فرصت‌های تجارت در صنعت نشر و ... از جمله محتواهای فعلی این وبلاگ است.

در مجله الکترونیکی نمایشگاه نیز که بیشتر بحث‌های تخصصی نشر،‌ فرآیندهای نشر و نشر الکتروینک،‌ فرصت‌های جدید نشر را مطرح می‌کند می توان به تازه ترین اخبار در این نمایشگاه دست پیدا کرد.

توزیع نشریه جدید   به صورت روزانهpublic perspectiveو اختصاص یک استودیو اختصاصی به شبکه zdf برای برگزاری نشست با نماندیگان ناشران حاضر در نمایشگاه نیز از دیگر بخش های اطلاع رسانی خبری است که در این نمایشگاه به شکلی قابل توجه مورد استفاده قرار گرفته است.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت به عنوان بزرگترین نمایشگاه حرفه‌ای کتاب و رسانه در جهان، هر سال در ماه اکتبر (مهرماه) برگزار می‌شود. این رویداد فرهنگی فرصتی برای آشنایی با تازه‌های نشر، دسترسی به اخبار جدید، کسب تجربه، توسعه و کشف نوآوری‌ها، برنامه‌ریزی، گفتگو، آموختن درباره فناوری‌ها، آشنایی با ایده‌های نو، برقراری ارتباط با مشتریان جدید و یافتن الگوها و شیوه‌های جدید کاری در حوزه نشر و رسانه قلمداد می‌شود.

این نمایشگاه هر ساله به طور میانگین با حضور بیش از 100 کشور و 7300 شرکت‌کننده، میزبان حدود 280 هزار بازدیدکننده خواهد بود. در این نمایشگاه بیش از 3400 همایش و رویداد مختلف برپا می‌شود و حدود 9 هزار روزنامه‌نگار به پوشش خبرهای آن می‌پردازند.

دوره شصت و ششم نمایشگاه مذکور هم رسماً با برگزاری آئین افتتاحیه در روز 7 اکتبر (15 مهر) آغاز به کار کرده و تا 12 اکتبر (20 مهر) دایر است.

 

 

 

 

کد خبر 2385800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha