۱۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۲

آزمون حمل و نقل بین المللی کالا در خراسان شمالی برگزار می شود

آزمون حمل و نقل بین المللی کالا در خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته راهداری و حمل و نقل جاده ای نوزدهمین دوره آزمون حمل و نقل بین الملی کالا در این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سبحانی صبح پنج شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه های اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره آزمون حمل و نقل بین الملی کالا در خراسان شمالی، از آغاز ثبت نام متقاضیان شرکت در این آزمون خبر داد و افزود: داوطلبان می توانند از پانزدهم مهر ماه جاری لغایت پانزدهم آبان ماه امسال نسبت به ثبت نام برای شرکت در آزمون مزبور اقدام کنند.

وی اظهار داشت: متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی  http://transit.rmto.ir/pages/IntComText.aspx  از شرايط شركت در آزمون مطلع و نسبت به پيش ثبت نام، اقدام کنند

سبحانی تصریح کرد: ثبت نام نهايي پس از ارائه مدارك از سوی متقاضي و تطبيق آن توسط اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان و ارسال اسامي واجدين شرايط شركت در آزمون از سوي این اداره کل به دفتر ترانزيت و پايانه هاي مرزي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور انجام خواهد شد.

به گفته وی نوزدهمين آزمون تخصصي حمل و نقل بین الملل کالا به صورت تک مرحله ای بوده و علاوه بر این قبول شدگان هجده دوره آزمون هاي پيشين، اجازه شركت در این آزمون را ندارند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی اظهار داشت: واحد ترانزیت این اداره کل آماده پاسخ گویی و راهنمایی متقاضیان شرکت در نوزدهمین دوره آزمون حمل و نقل بین الملی کالا در این استان است.

سبحانی اضافه کرد: انتظار می رود متقاضیان شرکت در آزمون حمل و نقل بین المللی کالا دانش و تخصص لازم در این حوزه را داشته باشند اما با این وجود متقاضیان برای آمادگی بیشتر می توانند به منابع دوره هاي تخصصي موجود در اين زمينه از جمله دوره هاي فياتا، ايرو و ... از قبيل اسناد حمل و نقل بین‌المللی كالا، قوانین و مقررات حمل‌ونقل بین‌المللی كالا، حمل‌ ونقل چندوجهی و كانتینری، كنوانسیونها و سازمانهای بین‌المللی حمل و نقل، قراردادهای حمل و نقل، قوانین و مقررات گمركی، اسناد گمركی، سیستم‌های بسته‌بندی و تخلیه و بارگیری كالا، كالاهای خطرناك، اینكوترمز، ترانزیت، تجارت خارجی، بیمه حمل‌ونقل و سایر دروس مرتبط، مراجعه کنند.

 

کد خبر 2386054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha