۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۳

علمای اهل سنت کرمانشاه مطرح کردند:

ادعای تحریف قرآن توسط شیعیان برای تفرقه افکنی است/ ایران ام‌القرای وحدت مذاهب اسلامی

ادعای تحریف قرآن توسط شیعیان برای تفرقه افکنی است/ ایران ام‌القرای وحدت مذاهب اسلامی

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: علما و روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه با مردود دانستن ادعای ورود قرآن‌های تحریف شده توسط حجاج ایرانی به عربستان، ایران را ام القرای وحدت مذاهب اسلامی با تکیه بر محوریت قرآن کریم دانستند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزیستی و اتحاد بی‌نظیر ادیان و مذاهب و اقوام ایرانی در جای جای این سرزمین الگویی تام و تمام برای همه گوشه و کنار عالمی است که در آتش تفرقه و دودستگی می‌سوزد.

آتشی که سوخت آن و زبانه‌های سرکش آن را دستگاه‌های جاسوسی کشورهای استکباری و در محوریت آنها آمریکا و اسرائیل تأمین می‌کنند و هر روز نیز نمود جدیدی از این دسیسه‌ها برای تضعیف اسلام ناب بروز می‌کند، حکام برخی از کشورهای اسلامی عربی نیز در این پازل نقش ابزاری خود را ایفا می‌کنند.

اتهام صدور قرآن‌های تحریف شده به عربستان توسط حجاج ایرانی در موسم حج که در واقع تکرار ترجیع بند مضحک اندیشه‌های تکفیری در خصوص وجود یک قرآن تحریف شده نزد شیعیان است که البته اینبار و در سخنانی بی سابقه توسط یک مقام رسمی در این کشور تکرار می‌شود.

مدیرکل امور اسلامی و اوقاف عربستان در مکه مکرمه در حالی این مسئله را مطرح می‌کند که ایران اسلامی در گوشه و کنارش، شیعه و سنی با تکیه بر یگانگی قرآن در کنار یکدیگر زندگی می کنند و هرساله قاریان و قرآن شناسان کشورهای اسلامی از بلاد شیعه و سنی به ایران آمده و در این مناطق به تلاوت و سخنرانی می پردازند.

یکی از منطقه‌هایی که محل اجتماع برادرانه و قرآن محور شیعه و سنی در ایران است استان کرمانشاه است که علما و مردم شیعه و سنی آن قرآن را یکی از مشترکات بلافصل و اصلی خود می‌دانند و همواره با تکیه بر آموزه‌های وحدت بخش این کتاب آسمانی در سنگرهای مختلف، از پیروزی انقلاب و دفاع مقدس گرفته تا مبارزه با ترویج تفکرات تکفیری و افراطی در کنار یک دیگر زندگی کرده اند.

شیعه و سنی فریب این فضاسازی‌ها را نمی‌خورند

ملا احمد براتی از علمای اهل سنت استان کرمانشاه در رابطه با انتشار برخی اخبار در خصوص بردن قرآن‌های تحریف شده توسط حجاج ایرانی به عربستان به خبرنگار مهر گفت:  چنین ادعاهایی کذب و در راستای تلاش دشمنان اسلام برای قابل تحریف نشان دادن قرآن است.

براتی اظهار داشت: قرآن همواره محور وحدت و برادری شیعه و سنی در ایران و سایر نقاط جهان بوده است و سخن گفتن از این موضوعات نقشه دشمنان دین و و در راستای تفرقه افکنی میان مسلمانان است.

امام جمعه شهر ازگله ادامه داد: بدون تردید و با توجه به شرایطی که امروز در جهان وجود دارد مسلمانان شیعه و سنی داناتر و با هوش‌تر از آن هستند که با این جوسازی‌های بی اساس فریب بخورند.

شیعه و سنی با تکیه بر آموزه‌های قرآن در ایران وحدت کلمه دارند

یکی دیگر از روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه در این رابطه خاطر نشان کرد: یکی از سیاست‌های قدیمی و البته رو شده دشمن برای تحریک اهل سنت و تشیع، وارد کردن اتهام تخریب یکی از این مذاهب توسط دیگری است که کهنه و بی اثر شده است.

ملا رشید ثنایی گفت: این موضوع برای همه علمای شیعه و سنی مشخص و واضح است که در هیچ برهه‌ای از تاریخ هیچ فرقه‌ای از مسلمانان بر سر نص قرآن اختلاف نداشته بلکه هر تفاوتی که هست در برداشت ها و احکام است.

ثنایی گفت: مسلمانان بر تحریف ناپذیری قرآن معتقدند و ایمان دارند که از ابتدای نزول قرآن تا کنون کلمه‌ای از آیات قرآن جابه جا نشده است و تردیدی در این موضوع نیست که این دست از ادعاها در خصوص کشوری که مردم آن از شیعه و سنی با وحدت کلمه در کنار یکدیگر هستند توطئه ای جز برای تفرقه افکنی نیست.

اتهام تحریف قرآن توسط ایران مضحک است

همچنین جماعت علمای اهل سنت شهرستان روانسر در اطلاعیه‌ای به این موضوع واکنش نشان دادند.

جماعت علمای این شهرستان در رابطه با ادعای نخ‌نمای مقامات سعودی که جمهوری اسلامی ایران را به توزیع نسخه‌های تحریف شده قرآن در موسم حج متهم کردند، اعلام کردند:  این اداعاها از سوی اداره اوقاف مکه در مورد پخش نسخه‌های تحریف شده ی قرآن توسط حجاج ایرانی در مناسک حج  جزء  دروغ و توطئه نیست.

در این اطلاعیه آمده است: همه مسلمانان شيعه و سني برآن‌اند كه چنين تحريفي واقع نشده است؛ زيرا معجزه بودن الفاظ اين كتاب آسماني، زمينه‌اي براي مشابه‌سازي فراهم نمي‌آورد.

فرياد رساي اين هم‌آوردخواهي از بلنداي منبر فرهنگ اسلام به گوش جهانيان مي‌رسد و كسي جرأت وارد شدن به اين ميدان و دست و پنجه نرم كردن با قرآن به خود را نمیدهد و همواره كساني كه وارد عرصه اين پيكار شده اند سر افكنده و شرم‌سار بازگشته اند.

مبلغان دینی در ادامه افزودند: اتهام‌زنی مقامات سعودی به ایران درباره توزیع قرآنهای تحریف‌شده در جده و مکه، مردود و ناپذیرفتنی است.

در پایان این متن آمده است: قرآن کريم به عنوان معجزه جاودان خاتم الانبياء(ص) بزرگترين دليل بر حقانيت دين مبين اسلام و پيام آور بزرگ دين آسماني مي‌باشد و دشمنان اسلام نيز در اين بين تمام سعي و کوشش بیهوده خود را براي بي اعتبار کردن اين کتاب آسماني به خرج داده اند و این اتهام زنی، سرمنشأ همان توطئه و تفرقه افکنی است که همواره در فکر و ضمیر دشمنان اسلام است.

ادعای مقام عربستانی در راستای تفرقه افکنی است

نماینده مردم اهل تسنن اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز در همین رابطه به خبرنگار مهر گفت: ایران و شیعه و سنی این سرزمین همواره منادی وحدت و یکرنگی در میان مسلمانان جهان بوده اند و این ادعاهای واهی راه به جایی نخواهد برد.

نعمت الله منوچهری ادامه داد: شیعه و سنی در ایران اسلامی به شکلی بی مثال برای هر یک از ادیان و مذاهب مسلمان در هرکجای جهان که واقعه ای اتفاق بیافتد پیش قدم هستند و کسانی که خود در برابر ظلم به اهل سنت و شیعه در سراسر دنیا سکوت می کنند دیگر نمی توانند مدعایی داشته باشند.

وی افزود: قرآن اصلی ترین محور و حدت و اشتراک نظر مسلمانان جهان است و ایران در پر رنگ کردن این نقاط اشتراک و محکوم کردن تفرقه افکنی ها همواره پیش قدم و یکه تاز بوده است.

به گزارش مهر، برخی دیگر از علمای اهل سنت استان کرمانشاه طی روزهای گذشته از تریبون های مختلف این ادعاهای واهی در راستتای تفرقه افکنی را محکوم و بر وحدت شیعه و سنی در برابر دشمنان تأکید کردند.

کد خبر 2389426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha