۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۴

معاون صدای رسانه ملی:

اجلاس «پیرغلامان حسینی» افتخار رسانه ملی است

اجلاس «پیرغلامان حسینی» افتخار رسانه ملی است

معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تجلیل از «پیرغلامان حسینی» را یکی از افتخارات رسانه ملی در 12 سال گذشته دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین صوفی در آئین افتتاحیه دوازدهمین اجلاس بین‌‌المللی تجلیل از «پیرغلامان حسینی» گفت: عاشورا بخاطر وجود نازنین حضرت سیدالشهدا (ع) آبرو گرفت و جاودان شد و دشت کربلا با همین رشادت ها و ایثارگری های امام حسین(ع) بود که در جغرافیا ماندگار شد.

وی افزود: هنگامی که یزیدیان در سال 60 هجری ناجوانمردانه راه را بر امام (ع) بستند و حج او را ناتمام گذاشتند و امام(ع) نیز به ناچار قیامی را آغاز کردند، آن‌ها فکر می کردند که پیروز می شوند، ولی این فکر خیالی واهی بود به طوریکه امروز شاهد این هستیم که قیام حضرت سیدالشهدا (ع) فروزان تر و جهانشمول‌تر شده است و ما می بینیم که هر چه از تاریخ کربلا می گذرد، این مقاومت شورانگیزتر و با احساس‌تر می شود.

معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: نه تنها مداحان و شاعران ایران به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) عرض ارادت می کنند، بلکه ما می بینیم نمایندگانی از جای‌جای دنیا به ساحت مقدس ایشان عرض ارادت خود را اعلام می کنند و این باطن معرفتی است که از واقعه کربلا دریافت کرده اند.

صوفی تصریح کرد: رسانه ملی طی 12 سال گذشته با برگزاری چنین مراسمی اقدام به تجلیل از پیرغلامان حسینی کردند که این امر یکی از افتخارات رسانه ملی است. لذا به شعرا، مداحان، روضه‌خوانان، هنرمندان و پیرغلامان حضرت سیدالشهدا (ع) که در طول بیش از یک‌ هزار و 300 سال با حنجره طلایی خود قیام آن حضرت را زنده نگه داشتند و ما امروز مفتخر به پیروی از عاشورا هستیم، افتخار می‌کنیم. ما در کشوری زندگی می کنیم که انقلاب شکوهمندش را یزیدیان می خواستند مضمحل کنند.

در آئین افتتاحیه دوازدهمین اجلاس بین‌المللی «پیرغلامان حسینی» از برگزیدگان بخش مسابقه مستندهای رادیویی پیرغلامان حسینی تجلیل به عمل آمد.

مهدی آذری تهیه‌کننده برنامه «گنج پنهان» از گیلان، احسان حیات‌داودی تهیه‌کننده برنامه «مربعه» از خوزستان، محمدجواد حسن‌شاهی تهیه‌کننده برنامه «مرثیه‌خان آفتاب» از فارس، رمضان کریمی‌نیا تهیه‌کننده برنامه «نقاشی نفس» از مازندران، منیره جعفرپور تهیه‌کننده برنامه «پیرغلام» از همدان، امیر خسروی تهیه‌کننده برنامه «شمع و پروانه» از خوزستان، مرتضی چشم‌براه تهیه‌کننده برنامه «نظرکرده» از هرمزگان، فرح غنی‌زادی تهیه‌کننده برنامه «داود نغمه سی» از اردبیل، عنایت عباسی تهیه‌کننده برنامه «پیرغلامان» از کهکیلویه و بویراحمد و مهدی دالجو تهیه‌کننده برنامه «سلطان عطش» از رادیو نوا افرادی بودند که در این بخش مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

در بخش تجلیل از چهره های نام‌آشنای استان خوزستان، از خانواده شهیدان عبدالرحمن مرغیان، علی بازرپور، سیدعباس غنی، لطفعلی لطفی‌خلف، ساجدی، عبدالرضا دزفولیان و بهنام محمدی بعنوان شهدای مداح تجلیل شد.

همچنین ابراهیم ثنایی (شاعر آئینی استان خوزستان)، غلامحسین کردی (مداح)، عبدالرضا حیاتی (هنرمند عاشورایی)، سیدمحمد امام (مداح)، محمدرضا فرمائی‌نژاد (مداح)، حسن آهنگری، غلامحسین رودباری (مداح)، حسین سیاری‌خطیب و مرحوم جمشید سیاح در این بخش مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

بخش پایانی آئین افتتاح دوازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی نیز به مداحی غلامرضا سازگارنژاد از مداحان پیشکسوت اختصاص داشت.

آیت‌الله موسوی‌جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز، مقتدایی استاندار خوزستان، صادق آهنگران مداح پیشکسوت و تعدادی دیگر از پیشکسوتان فرهنگی- هنری استان خوزستان از مهمانان ویژه این مراسم بودند.

کد خبر 2389527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha