۲۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۹

رونالد بورگی:                           

استفاده از ویدئو چک در هندبال امکان‌پذیر نیست/ جزئیات دوره ارتقای مربیان هندبال جهان

استفاده از ویدئو چک در هندبال امکان‌پذیر نیست/ جزئیات دوره ارتقای مربیان هندبال جهان

اصفهان - خبرگزاری مهر: مسئول پروژه GRTP فدراسیون جهانی هندبال گفت: استفاده از ویدئو چک به سبک والیبال در هندبال امکان‌پذیر نیست اما برنامه‌هایی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رونالد بورگی ظهر پنجشنبه در نشست خبری دوره‌های داوری هندبال فدراسیون جهانی در اصفهان اظهار داشت: دوره GRTP تأمین کننده نزدیک به 90 درصد از داوری بین‌المللی هندبال جهان بوده و این دوره‌ها هر سال در جهان برگزار می‌شود و هر سال در قاره‌ها این دوره برگزار شده و از فردا برای نخستین بار در ایران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه داوران ایرانی علاقه بسیاری به پیشرفت دارند، بیان کرد: این مسئله سبب پیشرفت آینده داوری ایران می‌شود و ما در صدد هستیم که برنامه‌های مختلفی در این زمینه اجرایی کنیم.

مسئول پروژه GRTP فدراسیون جهانی هندبال تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی در دستور کار فدراسیون جهانی بوده و برای کمک به داوران، پروژه‌هایی را در دستور کار قرار داده‌ایم اما هندبال با والیبال متفاوت بوده و امکان آن نیست که ویدئو چک در آن استفاده شود.

وی افزود: همه می‌دانند که تصمیمات داوری در هندبال به میزان قابل توجهی بوده و نباید استفاده از تجهیزات الکترونیک از کیفیت بازی و جذابیت آن کم کند.

بورگی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی در این رشته در دستور کار قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: یک تکنولوژی درباره تشخیص ورود توپ به دروازه تست شده و قرار است در زمینه ویدئوچک نیز اقداماتی صورت گیرد که به زودی این مسئله مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: قرار است دوره داوری از فردا در اصفهان برگزار شده و آخرین آموزش‌های فدراسیون جهانی و تغییرات قوانین هندبال به شرکت کنندگان آن آموزش داده شود.

کد خبر 2390300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha