۲۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۰

انهدام باند سارقان منزل با 15 فقره سرقت در تبریز/ دستگیری سارق سابقه دار موتورسيکلت

انهدام باند سارقان منزل با 15 فقره سرقت در تبریز/ دستگیری سارق سابقه دار موتورسيکلت

تبریز- خبرگزاری مهر: رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي از انهدام و دستگيري سارقان منزل در اين شهرستان با 15 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ صابر عباسزاده  ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران در تشريح اين خبر گفت: در پي افزايش سرقت منزل در سطح کلانشهر تبريز موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با آناليز کردن بازه هاي زماني و مکاني سرقت ها و جمع آوري دلايل و قراين در نهايت به خودرويي که در يکي از صحنه هاي سرقت مشکوک بود مظنون شدند.

رئيس پليس آگاهي استان ادامه داد: پس از استعلام مشخص شد آخرين مالک خودرو  به هويت (م.م.) اهل و ساکن همدان است و اقدام به دستگيري وي شد.

وي اضافه کرد: با تحقيقات بعمل آمده متهم گفت خودروي موصوف را به شخصي به هويت (م.س) اهل و ساکن خرم آباد فروخته که کارآگاهان با نيابت قضايي و اعزام به خرم آباد طي انجام عمليات ضربتي با شيوه هاي خاص پليسي متهم فوق را شناسايي و دستگير کردند.

اين مقام انتظامي افزود: متهم در تحقيقات علمي و تخصصي به سرقت از منزل در تبريز با همدستي سه نفر ديگر به نام هاي (ا.ق.) 24ساله، (م.ق.) 21ساله و (م.س.) 23ساله اقرار کرد و طي چند عمليات جداگانه هر سه متهم فوق شناسايي و دستگير و به پليس آگاهي انتقال داده شدند.

وي ادامه داد: متهمان دستگير شده در بازجويي، ابتدا منکر ارتکاب هرگونه سرقت شدند ولي در ادامه تحقيقات و بازجويي هاي تخصصي و با ارائه مدارک بناچارا لب به اعتراف گشوده و پرده از راز 15 فقره سرقت منازل در مناطق مرفه نشين شهر تبريز برداشتند.

رئيس پليس آگاهي استان در پايان خاطرنشان کرد: کليه صحنه هاي سرقت با راهنمايي متهمان دستگير شده مورد بازسازي قرار گرفت و مالباختگان شناسايي و پرونده پس از تکميل تحقيقات به همراه متهمان و شاکيان به دادسراي عمومي و انقلاب اسلامي تبريز ارسال شد و متهمان با قرار مناسب روانه زندان شدند.

دستگیری سارق سابقه دار موتورسيکلت

سرهنگ فرهنگ نوروزي نیز در گفتگویی با اشاره به دستگیری سارق سابقه دار موتورسيکلت اظهار داشت: در راستاي ارتقاي امنيت اجتماعي و طرح برخورد و مبارزه با موتورسيکلت هاي متخلف و سرقتي، عوامل گشت کلانتري 18 به يک دستگاه موتورسيکلت فاقد پلاک مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامي تبريز با بيان اينکه صاحب موتورسيکلت به هويت (الف. ف) 27 ساله و ساکن تبريز به علت نداشتن مدارک و اعتياد به کلانتري انتقال داده شد، ادامه داد: با استعلام از مبادي ذيريط مشخص شد موتورسيکلت سرقتي است.

اين مقام انتظامي افزود: با بررسي هاي بيشتر مشخص شد متهم داراي چندين فقره سابقه کيفري و از فروشندگان مواد مخدر بوده و مدت دو سال است که از زندان آزاد شده است.

وي تصريح کرد: متهم در ادامه بازجويي ها به 9 فقره سرقت از مناطق مختلف تبريز اقرار، و اعتراف کرد موارد سرقتي را در قبال تهيه و خريد مواد مخدر به شخصي به نام (ر. ح) مي فروخته است که نامبرده نيز به همراه يکي از همدستان خود به نام (ي. گ) که داراي سابقه شرارت و سرقت و از فروشندگان مواد مخدر بود دستگير شد.

فرمانده انتظامي تبريز در پايان يادآور شد: پرونده مقدماتي در اين خصوص تشکيل و به همراه متهمان جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.

کد خبر 2391236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha