۲۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۸:۱۰

دومين المپياد ورزشي درون مدرسه اي خراسان شمالي در 500 مدرسه افتتاح شد

دومين المپياد ورزشي درون مدرسه اي خراسان شمالي در 500 مدرسه افتتاح شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری، دومين المپياد درون مدرسه در 500 مدرسه و با شركت 30 هزار نفر از دانش آموزان این استان افتتاح شد.

به گزار ش خبرنگار مهر، مديركل آموزش و پرورش خراسان شمالي ظهر شنبه در مراسم افتتاحيه دومين المپياد ورزشي درون مدرسه اي كه با حضور مسئولان استاني و كشوري در مدرسه دخترانه نرجس بجنورد برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته اين المپيادها در 159 مدرسه و با حضور 9 هزار و 926 دانش آموز برگزار شد.

سيد محمد لنگري با بيان اينكه امروز در دنياي ماشيني، ورزش از اهميت بالايي برخور دار است، گفت: افزايش نرخ پوشش ورزش تربيتي و همگاني، هدايت رقابت ها به كف مدارس و ايجاد شادابي و نشاط مضاعف در مدارس از اهداف برگزاري اين المپيادها است.

به گفته لنگري همترازي المپيادهاي ورزشي درون مدرسه اي با المپيادهاي علمي، فرهنگي و هنري، افزايش مشاركت پذيري بين والدين، معلمان و كاركنان آموزش و پرورش از ديگر اهداف اجراي اين المپياد ها به شمار مي رود.

مديركل آموزش و پرورش خراسان شمالي بازي هاي بومي و محلي، شطرنج، دو وميداني، آمادگي جسماني و مهارت انفرادي از رشته هاي اين المپياد عنوان كرد.

به گزاش خبرنگار مهر، در مراسم افتتاحیه دومین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای معصومه عباس زاده نماینده وزارت آموزش و پرورش نیز حضور داشت.

خراسان شمالی با دارا بودن 8 شهرستان و جمعیتی بالغ بر 867 هزار نفر، 165 هزار نفر دانش آموز دارد.

 

کد خبر 2391457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha