۲۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰

لنگري:

آسیب های اجتماعی در مدارس حاشیه ای خراسان شمالی غوغا می کند

آسیب های اجتماعی در مدارس حاشیه ای خراسان شمالی غوغا می کند

بجنورد- خبرگزاری مهر: مديركل آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: غالب آسیب های اجتماعی در مدارس حاشیه ای شهرهای این استان دیده می شود و متأسفانه برخی مواقع این آسیب ها در مدارس غوغا می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد لنگری صبح شنبه در بازدید از مدارس حاشیه ای بجنورد عنوان کرد: آسيب هاي اجتماعي در جامعه مشهود است و نمي توان آنها را كتمان كرد و ناديده گرفت.

وی اظهار داشت: بيشتر آسيب ها را مي توان در مدارس حاشيه اي شهرستان هاي خراسان شمالي مشاهده كرد كه گاهي اوقات این آسیب ها در مدارس حاشیه ای شهر غوغا مي كند.

این مسئول گفت: برخي از كودكاني كه در مدارس حاشيه اي تحصيل مي كنند مشكلات زيادي دارند و برای رفع نسبی این مشکلات و آماده کردن این کودکان برای تحصیل مساعدت تمامي دستگاه هاي اجرايي استان الزامي است.

به گفته لنگري بيشتر كودكاني كه در مدارس حاشيه شهر تحصيل مي كنند، پدر، مادر يا هردو آنها در زندان به سر مي برند و كودك براي گذراندن امور خود ناچار به دست فروشي در خيابان ها است.

وي اضافه کرد: آسيب هاي موجود در جامعه باعث مي شود تا كودكان در مواجه با چنين مشكلاتي، تبديل به كودكان كار شوند كه اصلا در خور شخصيت يك كودك و دانش آموز نيست.

لنگري با بيان اينكه در هر مدرسه اي آسيب هايي احساس مي شود كه بيداد مي كند، اظهار داشت: طي بازديد از يكي از مدارس حاشیه شهر بجنورد متوجه شدم در يك كلاس 24 نفره، 16 نفر از دانش آموزان والدين آنان در زندان به سر مي برند.

مديركل آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: براي جلوگيري از وقوع مشكلات بيشتر ناشي از آسيب هاي اجتماعي در مدارس بايد همه تلاشی مضاعف داشته باشند.

وی با بیان این که در این زمینه مشاوران مدارس مي توانند با تقويت روحيه اين دانش آموزان نقش موثری داشته باشند، افزود: باید همه نهادها و دستگاه ها برای رفع مشکلات این دانش آموزان وارد میدان شوند چرا که حل این معضلات چندجانبه از عهده آموزش و پرورش به تنهایی خارج است.

 

کد خبر 2390850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha