۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۳

لنگری تأکید کرد:

لزوم مشارکت ادارات خراسان شمالی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی

لزوم مشارکت ادارات خراسان شمالی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی

بجنورد- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: باید دستگاه های اجرایی استان در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی مشارکت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد لنگری صبح دوشنبه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره نوجوان سالم در خراسان شمالی که در محل تالار حافظ بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: یكی از دغدغه های اصلی كشور بحث آسب های اجتماعی است كه تهدید جدی برای دانش آموزان محسوب می شود.

وی گفت: آسیب های اجتماعی به طور ناشناخته ای اثرات خود را در جامعه می گذارند كه در صورت عدم تدبیر لازم، مبارزه جدی با آن مشكل خواهد شد.

لنگری افزود: اطلاع رسانی، آگاهی بخشی به خانواده ها، آموزش و ... در پیشگیری از آسیب های اجتماعی اثرگذاری بیشتری دارند و لازم است در برنامه ریزی هایی که در این زمینه صورت می گیرد به آن توجه کرد.

این مسئول اظهار داشت: مشكلات خانوادگی یكی از عوامل تهدید داشن آموزان و وقوع آسیب های اجتماعی است که می بایست بیش از گذشته به آن توجه شود.

لنگری گفت: اكثر مدارس در ارتباط با بخش های مختلف آسیب های اجتماعی دچار مشكل هستند كه دغدغه اصلی برای آموزش و پرورش ایجاد كرده است.

مدیركل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند عزم و مشاركت دستگاه های اجرایی بوده و در این زمینه می بایست دستگاه ها و نهادهای اجرایی خراسان شمالی مشارکت بیشتری داشته باشند.

لنگری همچنین افزود: علاوه بر تدریس درس در آموزش و پرورش، براساس سند تحول، تربیت نیروی انسانی وظیفه اصلی این حوزه است كه باید همه دستگاه های اجرایی مشاركت داشته باشند تا نیروی انسانی درستی برای جامعه تربیت شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینكه مدارس باید به پایگاه اصلی پیشگیری آسیب های اجتماعی تبدیل شود، افزود: رسانه ها، دستگاه های اجرایی و خانواده ها سه ركن اصلی پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند.

بهرام سلیمانیان به روز نبودن والدین را یكی از دلایل شیوع آسیب های اجتماعی دانست وگفت: دانش آموزان امروزی نیاز به والدین، مدرسه و معلم امروزی دارند.

وی تصریح كرد: در پیشگری از این آسیب ها باید از مثلث طلایی آموزش و پرورش استفاده شود و همه دستگاه های اجرایی در مسیر شناسایی مسائل آسیب پذیر حركت كنند.

سلیمانیان گفت: ۵۰ درصد دانش آموزان از عواقب آسیب های اجتماعی آگاهی ندارند كه در این زمینه باید دستگاه های اجرایی مربوط و رسانه ها با اطلاع رسانی درست و دقیق آنان را نسبت به این آسیب ها آگاه سازند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره كل آموزش و پرورش استان با بیام اینكه سال گذشته ۲۸۹ اثر به جشنواره نوجوان سالم خراسان شمالی ارسال شد، گفت: امسال این تعداد به هزار و ۸۳۱ اثر ارتقاء یافت كه نشان دهنده رشد ۶۰ درصدی آثار ارسالی به چهارمین جشنواره نوجوان سالم استان است.

وی گفت: همچنین تعداد دانش آموزان در تولید آثار هنری این جشنواره در سال جاری ۲.۲ درصد رشد یافت و افزون بر این امسال ۶۷ نمایشگاه نیز در سطح شهرستان های خراسان شمالی در بحث آسیب های اجتماعی برگزار شد.

 

کد خبر 2563175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha