۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۴

لاوروف: روابط روسیه-آمریکا مدت‎ها قبل از بحران اوکراین مرده بود

لاوروف: روابط روسیه-آمریکا مدت‎ها قبل از بحران اوکراین مرده بود

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با اشاره به تنش های موجود میان کشورش و آمریکا گفت که روابط میان مسکو و واشنگتن مدت ها قبل از آغاز بحران اوکراین به پایان رسیده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، "سرگئی لاوروف" در مصاحبه با شبکه خبری ان تی وی، با بیان این موضوع در ادامه گفت: مطمئنا ما مجموعه ای از مشکلات دو جانبه داریم و روابط ما پیچیده است. این روابط کاملا متوقف نشده اما در بسیاری از جهات به آخر خط رسیده و مرده است و ما مدت ها قبل از آغاز بحران اوکراین یه این وضعیت رسیده بودیم.

لاوروف در ادامه به مثال هایی همچون تنش هایی که میان روسیه و آمریکا در مورد فرزندخواندگی کودکان روسی در ایالات متحده پیش آمده بود اشاره کرد و گفت: کودکان ما را از خانواده هایشان می گیرند و آنها را بطور غیر قانونی به خانواده هایی می دهند که عمدتا همجس گرا هستند و این در حالی است که بر اساس قوانین روسیه همجنسگرایی ممنوع است. علاوه بر آن در موضوعات دیگری همچون مبادلات موزه ها، و همچنین کاهش تسلیحات استراتژیک تنش هایی میان روسیه و آمریکا وجود دارد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: البته در ملاقاتی که با "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در پاریس داشتم مباحثی در مورد از سرگیری مذاکرات برای کاهش تنش ها از جمله گفتگو در مورد کاهش تسلیحات استراتژیک انجام شد.  

بر اساس این گزارش، روابط روسیه و آمریکا از چند سال قبل وارد تنش شد و مطرح شدن مواردی همچون لیست ماگنیتسکی، و یا فرار "ادوارد اسنودن" به مسکو موجب شد تا تنش های دو کشور به اوج خود برسد و از سال گذشته میلادی با آغاز بحران اوکراین مناسبات آمریکا و روسیه به کمترین میزان ممکن رسید.

کد خبر 2392563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha