۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۶

زرافشان:

مدیریت مدارس برنامه‌محور می شود/ نگاه به مدارس جامع و سامان یافته می شود

مدیریت مدارس برنامه‌محور می شود/ نگاه به مدارس جامع و سامان یافته می شود

سمنان - خبرگزاری مهر: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی در کشور گفت: مدیریت مدارس در اجرای این طرح برنامه‌محور می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زرافشان صبح دوشنبه در همایش دبیرخانه مدیران کشوری طرح تعالی مدیریت مدرسه درآموزش وپرورش سمنان با اشاره به اجرای طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی در کشور گفت: پنج هزار و ۷۰۰ مدرسه کشور در طرح ملی تعالی مدیریت آموزشگاهی مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در آستانه تحول بزرگی قرار دارد، گفت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، تدوین و در حال اجراست.

طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی در واقع نگاهی جامع و سامان یافته به مدرسه دارد

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی در واقع نگاهی جامع و سامان یافته به مدرسه دارد عنوان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با رویکرد مدرسه محوری تدوین شده و در حال اجرا است.

زر افشان با بیان اینکه در فصل چهارم سند تحول بنیادین، چشم‌انداز نظام تعلیم و تربیت تعریف و ترسیم شده افزود: در این میان چشم انداز مدرسه نیز در افق 1404 تبیین شد که بر اساس آن، مدرسه باید از قدرت برنامه‌ریزی و تصمیم گیری در حوزه‎های عملیاتی و جامع برخوردار باشد و سیاست های محلی، منطقه‌ای و ملی را محقق کند.

وی با تأکید بر برنامه‌محور شدن مدیریت مدارس در اجرای طرح تعالی مدیرت آموزشگاهی عنوان کرد: در این طرح، مدیر با همکاری عوامل مدرسه برنامه‌های خود را برای بهبود عملکرد کلی مدیریت و  ارتقای سطح کیفی آموزشگاه تدوین و آن را اجرایی می‌کنند.

اجرای طرح مدارس متعالی در 7 درصد از مدارس کشور

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح مدارس متعالی با هدف ارتقای کیفیت آموزشی در هفت درصد از مدارس کشور اجرا می شود.

زرافشان با اشاره به اینکه اجرای مطلوب برنامه درسی نقطه مغفول مانده در آموزش و پرورش بوده است، تصریح کرد: برنامه درسی نقشه یادگیری و یاد دهی است و آنچه در کلاس درس باید اتفاق بیفتد در برنامه درسی باید متبلور باشد.

مشارکت 55 مدرسه استان سمنان در طرح تعالی مدیریت مدرسه

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این همایش با اشاره به تاثیرپذیری فرزند انسان از محیط، گفت: نوزاد انسان ضعیف ترین نوزاد در بین موجودات زنده است و بیشترین تاثیر را از محیط خود می گیرد.

محمد رضا جهان از مشارکت 55 مدرسه این استان در طرح تعالی مدیریت مدرسه خبر داد و اضافه کرد: در این طرح ارتقای سطح آموزشی مدرسه یا اختیارات مدیران مدرسه هدفگذاری شده است.

استقرار نظام یاد دهی - یادگیری، سلامت - تربیت بدنی - پیشگیری و ایمنی، مدیریت امور اجرایی و اداری، خلاقیت و نوآوری، توسعه مشارکت اولیا و نهادهای اجتماعی، فعالیت های تکمیلی، فوق برنامه و پرورشی و ... از محورهای مورد بررسی همایش دبیرخانه مدیران کشوری طرح تعالی مدیریت مدرسه در سمنان است.

کد خبر 2392758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha